ایراد ذوالنور به استانی شدن انتخابات

 نماینده مردم قم در مجلس ضمن تشریح با بیان اینکه استانی شدن انتخابات به نفع مردم نیست، گفت: اجرایی شدن این لایحه باعث حضور نمایندگان جریان‌های خاص و افراد پرنفوذ به مجلس می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح اصلاحی از قانون انتخابات مجلس، گفت: استانی شدن انتخابات نیز در این طرح مطرح شده است. برخی نمایندگان معتقد هستند که استانی شدن انتخابات پارلمان به نفع مردم نیست.

وی افزود: با استانی شدن انتخابات مجلس، همواره افرادی که به جریان‌های خاصی متصل بوده و از توان مالی و تبلیغی بالایی برخوردار هستند یا افراد با نفوذ به مجلس ورود می‌کنند و پارلمان دیگر طراوت و تازگی نخواهد داشت.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات قوه مقننه، مراکز استان‌ها بیشتر بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات مجلس، حضور وکلای‌ملت در شهرستان‌ها و روستاها نیز کاهش یافته و دسترسی مردم به نمایندگان محدود می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه ضروریست این طرح بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، افزود: همچنین باید نظر کارشناسی نخبگان خارج از مجلس نیز اخذ شود تا نقاط ضعف و نواقص آن برطرف و در نتیجه طرح پخته‌تر شود.

 نمایندگان در آبان‌ماه سال جاری در صحن علنی مجلس با یک فوریت طرح مذکور موافقت کرده بودند.