وعظ ما را هم بشنوید!

جناب آقای واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت نکاتی بیان کردند که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست. وی در واکنش به بیانیه محمدباقر قالیباف پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس مبنی بر اینکه می‌خواهد تمام هم‌وغم خود را بر وادار کردن دولت به کار و فعالیت در این‌یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهد، اظهار داشت: «ایشان باید به گذشته و عملکرد خود برگردد. این‌که نه خودش جوان است و نه عملکرد آن‌چنانی دارد! اگر عملکردی هم در شهرداری داشته خیلی روشن است. این‌همه بدهکاری که در آنجا به بار آورده و با این دولت که در این تحریم‌ها این‌همه پروژه‌ها را انجام می‌دهد قابل‌مقایسه نیست! به نظر می‌رسد حرفی برای مردم ندارند و این‌گونه حرف زدن تبلیغات انتخاباتی است. به‌جای این‌که برنامه و سیاست‌های خود را بگویند و از خودشان حرف بزنند  فکر می‌کنند که اگر به دولت حمله کنند مردم به آن‌ها اقبال نشان می‌دهند، درحالی‌که اشتباه می‌کنند چون مردم ما فهیم هستند و یادشان نرفته است که دیگران که در مسئولیت بودند چه‌کار کردند، بنابراین این روش‌ها جواب نمی‌دهد.»

اگر جناب رئیس دفتر، یک حرف درست زده باشد، همین جمله آخر است. مردم فهیم‌اند و یادشان نمی‌رود. من اگر به‌جای شما باشم، در هر صبح و شامی، دعا می‌کنم مردم یادشان برود ما با این کشور چه کردیم، یادشان برود که چه در بازار سکه و ارز و خودرو و مسکن و مایحتاج عمومی مردم گذشت، یادشان برود که دستاوردهای هسته‌ای که حتی پای آن، خون شهدای دانشمندمان ریخته بود، چگونه معطل شد، یادشان برود رؤسا و وزرای چند صدمیلیاردی و رئیس‌جمهوری که می‌خواست عزت را به گذرنامه ایرانی برگرداند، وزیر خارجه خودش هم تحریم شد! 

مسئول دفتر رئیس‌جمهور ۷۱ ساله که خودش ۶۷ ساله است، به قالیباف، کنایه جوان نبودن می‌زند! آری عملکرد شهرداری زمان قالیباف روشن است. قالیباف نیاز به دفاع ندارد و امروز که دو سال و چند ماه از مسئولیتش گذشته، کمتر شهروندی در تهران می‌توان یافت که از دوران او به نیکی و به‌عنوان نمادی از تلاش خستگی‌ناپذیر در خدمت‌رسانی به مردم یاد نکند.  ضمن آن‌که یکی از وظایف ذاتی هر نماینده مجلس، نظارت بر عملکرد دولت و به ریل بازگرداندن آن در مواقع انحراف است و نمی‌توان از نامزدهای مجلس انتظار داشت از این وظیفه شانه خالی کنند و در ارتباط با آن، برنامه‌هایشان را اعلام نکنند. به مسئولان دولت هم باید گفت که ای‌کاش در این ۷۵ ماه، از خود کارنامه‌ای به‌جا می‌گذاشتید که وقتی مخاطبان با این سخن شما مواجه می‌شوند که «عملکرد قالیباف با این دولت که در شرایط تحریم این‌همه پروژه انجام می‌دهد قابل قیاس نیست»، لبخند بر لبانشان نقش نبندد.

مسعود پیرهادی