بررسی 6 بازی باقیمانده پرسپولیس تا پایان فصل /برانکو در دربی نمی بازد

پرسپولیس با بردهای میلی‌متری و البته عدم شکست در دیدارهای اخیر خود ناگهان به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل شده است که بهترین فرصت آنها تقابل با استقلال در دربی هفته بیست و ششم است که می تواند شانس تیم برانکو را برای رسیدن به قهرمانی بیشتر کند. در ادامه نگاهی می اندازیم به 6 هفته باقی مانده لیگ برتر و شرایط پرسپولیس در این رقابت ها.

 

هفته بیست و پنجم: جدال با قوی زخمی

پرسپولیس هفته آینده باید به انزلی سفر کند و برابر ملوانی قرار گیرد که این فصل به هیچ عنوان نتوانسته خواسته هوادارانش را برآورده کند. مشکلات مالی و مدیریتی و در ادامه تغییرات پیاپی روی نیمکت این تیم باعث شده تا ملوان اکنون در منطقه سقوط قرار داشته باشد. اما این مساله نیز سبب نخواهد شد که هواداران این تیم تصور یک برد ساده در انزلی را انتظار بکشند. ملوان همیشه نشان داده برابر تیم های قدرتمند خصوصا در انزلی هیچ وقت دست و پا بسته نیست و محمد احمدزاده نیز خاطرات خوبی شکست سرخابی ها دارد.

 

دیدار رفت: پرسپولیس 2 ملوان 0

هفته بیست و ششم: برانکو در دربی نمی بازد؟

برانکو ایوانکوویچ در سومین دربی خود به دنبال تداوم شکست ناپذیری اش خواهد بود تا ضمن رساندن امتیازات خود به استقلال، آنها را از نظر روحی و  روانی و فشار رسانه ها در بدترین شرایط خود قرار دهد. شکست در دربی مطمئنا به منزله پایان رویای قهرمانی در این فصل برای هر کدام از دو تیم خواهد بود. برانکو در دو تقابل قبلی خود در دربی موفق به یک پیروزی و یک تساوی شده است و عدم پیروزی استقلال در 4 سال و اندی اخیر برابر پرسپولیس کفه ترازو را به سود برانکو سنگین می کند و مایه امیدواری اوست.

 

دیدار رفت: استقلال یک پرسپولیس یک

هفته بیست و هفتم: جدال با سقوط کرده اما محبوب

بار دیگر یک بازی خارج از خانه و اینبار سفر سرخپوشان به جنوب که در نیم فصل اول برای آنها چندان خوش یمن نبود. پرسپولیس هر چند فولاد بحران زده را شکست دادند اما برابر استقلال خوزستان نتیجه مناسبی کسب نکردند و اینبار باید به مصاف استقلال اهوازی بروند که سقوط شان قطعی شده و تنها برای غرور خود می جنگند. بازیکنان جوان اهوازی که مطمئنا در این شرایط به دنبال پیشنهادات بهتر هستند میدان پرسپولیس را بهترین قاب برای عرضه خود را دیگر مشتریان می بینند و فاکتور انگیزه شان در این بازی می تواند دردسر بزرگی برای برانکو و شاگردانش باشد. باید دید برانکو برای این حریف همچنان ناشناخته که روزی جدالی پایاپای با حریفان دارد و روزی دیگر در دریافت گل تعارف ندارد چه استراتژی را در نظر خواهد داشت.

 

دیدار رفت: پرسپولیس یک استقلال اهواز 0

هفته بیست و هشتم: نگاه استقلالی‌ها به علی‌منصور

پرسپولیس بعد از تقابل با دو استقلال لیگ به صورت پیاپی در هفته بیست و هشتم به مصاف علیرضا منصوریانی می رود که همیشه ارادت خود را به هواداران استقلال اعلام کرده است و بدش نمی‌آید اینبار هم با متوقف کردن پرسپولیس به گونه ای دیگر نزد هواداران آبی محبوبیتش را افزایش دهد. تیم بحران زده نفت تهران که مسلما در هفته های پایانی و با توجه به بحث درباره فروش امتیاز و واگذاری آن به شرایط بحرانی خواهد رسید باید دید با چه شیوه ای برابر پرسپولیس قرار خواهد گرفت و منصوریان چگونه نیروهایش را مقابل شاگردان برانکو آماده خواهد کرد.

 

دیدار رفت: نفت تهران یک پرسپولیس یک

هفته بیست و نهم: فراز کمالوند و تیم رویایی اش

مطمئنا تنها تیمی که بعد از دوران اوج گیری پرسپولیس موفق شد فشار زیادی به سرخپوشان در یک بازی وارد کند همین گسترش فولاد در استادیوم آزادی بود. تیمی که به خوبی جریان بازی را تغییر می دهد و با نفرات تکنیکی و سرعتی اش عرصه را بر حریفان تنگ می کند. آنها که در این فصل یکی از بهترین دوران حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند در استادیوم لوکس بنیان دیزل میزبان پرسپولیس خواهند بود و مطمئنا فراز کمالوند نقشه ویژه ای برای جبران شکست در آزادی در ذهن خود ترسیم کرده است. این بازی را می توان یکی از سخت ترین بازی های شش گانه پرسپولیس در راه قهرمانی دانست.

 

دیدار رفت: پرسپولیس یک گسترش فولاد 0

هفته سی‌ام؛ رویا به حقیقت می‌پیوندد؟

جدال هفته پایانی در استادیوم آزادی؛ پرسپولیس در این روز یا به سهمیه فکر می کند یا به قهرمانی و مطمئنا بهترین شرایط با توجه به میزبانی در آزادی برای آنها رقم خورده تا در صورت رسیدن به قهرمانی جشن باشکوهی را در کنار هواداران شان برگزار کنند. راه آهن به عنوان حریف پایانی آنها در حال حاضر شرایط ویژه ای دارد و باید دید موفق خواهند شد تا هفته پایانی به هدف خود برای بقا در لیگ برتر دست یابند یا خیر. در صورتی که معادله بقا و قهرمانی در دو تیم در این هفته پابرجا باشد می توان از این نبرد به عنوان تاریخی ترین رقابت دو تیم یاد کرد.

 

دیدار رفت: راه آهن 0 پرسپولیس 2