شستشویی راحت با استفاده از پمپ کارواش صنعتی

یکی از دستگاه‌های پرکاربرد که برای شستشوی خودروهای کوچک و بزرگ، شستشوی نمای ساختمان یا شستشوی کف سالن یا راهرو‌ در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، بیمارستان‌ها، نمازخانه‌ها، اماکن زیارتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد و با بالا بردن فشار آب باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، پمپ کارواش یا واتر جت نام دارد. این دستگاه با بالا بردن فشار آب، کثیفی‌ها و آلودگی‌های سطوح مختلف را با قدرت بالایی پاک می‌کند.

پمپ‌های کارواش صنعتی عرضه شده در بازار در دو نوع پمپ جابه‌جایی مثبت و پمپ سانتریفیوژ تولید می‌شوند‌. شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا در زمینه تولید پمپ کارواش مشغول فعالیت هستند که از بین این شرکت‌ها می‌توان به برندهای معروف و پرفروشی مانند برتولینی، پمپاک و اینترپمپ ایتالیا، کامت، استریم، کارچر و آنوی ریور بری اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم درباره کاربردهای پمپ‌های کارواش صنعتی و تاثیر آن‌ها در راحت شدن مراحل شستشو توضیح دهیم.

شستشویی راحت با استفاده از پمپ کارواش صنعتی

پمپ کارواش چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

پمپ کارواش دستگاهی دارای دو نوع خانگی و صنعتی است و از قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالایی برخوردار است. به هیچ وجه نمی‌توان میزان فشار آب خارج شده از داخل پمپ‌های کارواش را با فشار آب خروجی از شلنگ مقایسه کرد. پمپ‌های کارواش خانگی به صورت موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند اما نمونه‌های صنعتی به صورت مداوم کاربرد دارند.

مکانیسم پمپ‌های کارواش به این صورت است که پس از انتقال آب آن را با فشار بسیار بالا روی سطوح مورد نظر می‌پاشد و در مدت زمان کوتاهی قادر است آلودگی‌های انباشته شده را از بین برده و باعث تمیزی کامل سطح شود. اجزای تشکیل‌دهنده پمپ کارواش عبارت‌اند از: موتور، شلنگ کارواش، فیلتر آب ورودی، نازل و سایر اتصالات.

هر چه اندازه موتور در پمپ‌های کارواش بزرگتر باشد، این دستگاه از قدرت پاک‌کنندگی بیشتری برخوردار خواهد بود. نوع پمپ موجور در پمپ‌های کارواش خانگی محوری و نوع پمپ در پمپ‌های کارواش صنعتی پیستونی سه فاز است. جنس شلنگ کارواش نیز پلاستیکی است و دوام و ماندگاری بالایی دارد. نازل‌های به کار رفته در این دستگاه‌ها شامل نازل 0 درجه، 400 درجه و نازل دوار یا توربوی روتاری است.

استفاده از پمپ کارواش برای شستشوی سطوح چه مزایایی دارد؟

  • امکان تنظیم فشار پمپ با توجه به نوع کاربرد و نیاز
  • عدم رطوبت‌زدگی
  • کمک به صرفه‌جویی در مصرف آب
  • کمک به کاهش هزینه‌های تمام شده
  • بی خطر بودن و ایمنی بسیار بالا
  • افزایش امنیت کاربران در زمان استفاده
  • قدرت شستشوی فوق‌العاده بالا
  • استفاده از شویندهای مناسب با توجه به جنس سطوح آلوده
  • کاربری بسیار راحت و عدم نیاز به تخصص در زمان استفاده
  • کاهش نیروهای انسانی مورد نیاز برای تمیز کردن سطوح
  • افزایش سرعت پاک‌کنندگی سطوح در پروژه‌های مختلف
  • نظافت و پاک کردن آلودگی‌ها و کثیفی‌های موجود در سطوح با بالاترین کیفیت
  • امکان شستشو و پاک کردن آلودگی‌های عمیق و لایه‌ای
  • دارای قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی
  • ایجاد سر و صدای کم در زمان کار کردن

شستشویی راحت با استفاده از پمپ کارواش صنعتی

پمپ‌های کارواش صنعتی چه کاربردهایی دارند؟

در ادامه این بخش به معرفی کاربردهای مهم پمپ‌های کارواش از نوع صنعتی و پرقدرت می‌پردازیم.

شستشوی انواع مختلف خودرو

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پمپ کارواش استفاده از این دستگاه برای شستشوی انواع مختلف خودرو است. شستشوی خودروهای سواری کوچک و خودرو‌های سنگین بزرگ به زمان و نیروی بسیار زیادی نیاز دارد و پمپ‌های کارواش به افزایش سرعت شستشو و از بین بردن آلودگی‌های موجود در سطح خودرو کمک می‌کند‌.

نکته‌ای که در زمان شستشوی خودرو باید مورد توجه قرار بگیرد این است که برای جلوگیری از پریدن رنگ بدنه خودرو، نازل پمپ باید به صورت زاویه‌‌دار و به حالت مایل به سمت خودرو نگه داشته شود؛ زیرا فشار آبی که به صورت مستقیم به بدنه خودرو پاشیده می‌شود بسیار زیاد است و بدون شک باعث رنگ پریدگی خودرو می‌شود.

شستشوی نمای ساختمان‌ها و سطوح مختلف شهری

نمای ساختمان‌های مختلف همواره در معرض آلودگی قرار دارند و به دلیل افزایش تعداد خودروها و آلاینده‌های ناشی از کارخانه‌ها بعد از مدتی شاهد کثیف شدن نما خواهید بود. نما اولین چیزی که است که در یک ساختمان توجه افراد را به خود جلب می‌کند. تمیز بودن نمای سنگی، شیشه‌ای یا آجری تاثیر زیادی در افزایش زیبایی ساختمان‌ها دارد و از فرسودگی مصالح به کار رفته در ساخت نما نیز جلوگیری می‌کند‌.

علاوه بر نمای ساختمان‌ها سطوح مختلف شهری شامل سطح پارکینگ‌ها، پیاده‌روها، پارک‌ها، سطل‌های بزرگ آشغال، دیوارها، راهروها و... نیز پس از مدتی به دلایل مختلف از جمله چسباندن تبلیغات‌ها کثیف و آلوده می‌شوند و به شستشو نیاز دارند. بهترین راهکار برای شستشوی نمای ساختمان‌ها و سایر سطح شهری از پمپ کارواش استفاده می‌شود.

شستشوی بخش‌های مختلف منازل

از کاربردهای مهم دیگر کارواش صنعتی می‌توان شستشوی بخش‌های مختلف منازل را نام برد. مردم ایران نیز مانند همه مردم جهان حتی گاهی بیشتر از آن‌ها به نظافت و پاگیزگی منزل خود حساس هستند و همواره سعی می‌کنند بخش‌های مختلف محل زندگی خود را تمیز، پاکیزه و بهداشتی نگه دارند. به همین دلیل از پمپ کارواش به عنوان بهترین روش شستشوی دیوارها، کف حیاط، استخر، دیوارها، کف پارکینگ و... استفاده می‌کنند.

با استفاده از این دستگاه برای نظافت و شستشوی منزل می‌توانید در هزینه مصرف آب نیز به میزان زیادی صرفه‌جویی کنید. مواد شوینده به کار رفته در این دستگاه به خوبی قادر است لایه‌های آلودگی را از سطوح جدا کند‌.

شستشویی راحت با استفاده از پمپ کارواش صنعتی

خرید آنلاین پمپ کارواش از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

اگر قصد دارید انواع مختلف پمپ‌های کارواش را به صورت آنلاین خریداری کنید، به دنبال پیدا کردن فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اعتماد باشید. محصولات ارائه شده در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر تنوع بالایی دارند و با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این فروشگاه‌ها امکان مشاوره رایگان را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند و کارشناسان فروش به تمام سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهند.

جمع بندی

در این مقاله درباره دستگاه پمپ‌ کارواش، اجزای تشکیل‌دهنده، مزایا و کاربردهای این محصول توضیح دادیم. شستشوی خودروهای بزرگ و کوچک، نمای ساختمان‌های مسکونی و تجاری، سطوح شهری مانند کف پیاده‌روها، دیوارها، راهروها، پارک‌ها و...، شستشوی بخش‌های مختلف منزل مانند حیاط، پارکینگ، استخر و... با استفاده از این دستگاه پرکاربرد باعث می‌شود که بدون استفاده از آب و مواد شوینده خیلی زیاد در مدت زمان بسیار کوتاهی با آب کم پرفشار از شر تمام کثیفی‌های ناشی از آلودگی‌ هوا، دود خودروها و کارخانه‌ها خلاص شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بازرگانی آب نیرو مراجعه فرماید همچنین در انتها امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده باشید.