صنعتی کردن غرب و مناطق کردنشین کشور ادامه می‌یابد

 صبح امروز رئیس جمهوری اسلامی ایران که وزارت کشور و چند تن از معاونانش وی را همراهی می کردند در میان شور شوق وصف ناپذیر مردم شریف مهاباد و تعدادی از شهروندان شهرهای جنوب استان از جمله بوکان، سردشت، پیرانشهر، اشنویه، ربط و ... وارد مهاباد شد.

روحانی ابتدای سخنانش را با اشاره به فرهنگی بودن این شهرستان کُردنشین استان آذربایجان غربی آغاز کرد وی با عنوان اینکه مهاباد نگین فرهنگ و ادب کردهاست، افزود: این شهرستان مرکز عالمان و شاعران و اهلی فرهنگ است و جایگاه ویژه ای در منطقه دارد.

رئیس جمهور گریزی به وضعیت کشورهای منطقه زد و ضمن تاکید بر تحکیم روابط سیاسی، اقتصادی با کشورهای همسایه  افزود: به برکت انقلاب اسلامی و عزم نیروهای نظامی و امنیتی، کُردهای ایرانی بر خلاف کُردهای عراقی و سوری و ترکیه ای در امنیت کامل زندگی می کنند. وقتی که اربیل و دمشق و بغداد در خطر سقوط بودند این ایران بود که به کمک آنها شتافت.

کُردها، عربها، آذری ها و همه اقوام و مذاهب ایرانی همچون گلهای خوش رنگ و بویی برای ایران اسلامی هستند که همه با هم استقلال و عزت کشور عزیزمان را تامین می کنند.

امروز به همه بدخواهان نظام ثابت شده است که کُردها مدافع و پاسدار ایران عزیز هستند. رئیس دولت یازدهم که از حضور جمعیت در ورزشکاه وحدت مهاباد به وجد آمده بود با تکرار عبارت بزی مه هاباد و بژی خه لکی کورد چندین بار صدای کف و سوت حاضران در ورزشگاه را درآورد.

وی ایجاد وحدت و نگاه یکسان میان اقوام و مذاهب کشور را از سیاست اصلی نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و یکسانی قانون اساسی که در اصول مختلف حقوق اقوام و مذاهب ایرانی اسلامی را تضمین کرده است را مصداق بارز نگاه یکسان حاکمیت نسبت به همه ایرانیان برشمرد.

رئیس جمهور در جمع مردم مهاباد گفت: کسانی که مدتها به دروغ می‌گفتند که دولت در مناطق کردنشین فقط می‌خواهد کشاورزی وجود داشته باشد با افتتاح پتروشیمی مهاباد دروغ‌شان باطل شد و این منطقه وارد فاز صنعتی شدن شده است.
 

روحانی افزود: رهبری مقتدر و واحد در کشور یکی دیگر از نشانه های عدم تبعیض در کشور است که با تبعیت از قانون و رهبری می توان زمینه مشارکت بیش از پیش همه اقوام و مذاهب در امورات کشور را رقم زد.

وی با تشکر از نیروهای امنیتی و نظامی در ایجات امنیت پایدار در کشور و علی الخصوص مناطق مرزی گفت: این نیروها باید بیشتر از همیشه امنیت نخبگان جامعه را فراهم آورند در صورت ایجاد امنیت برای نخبگان آنها امنیت کشور و جامعه را تضمین خواهند کرد.