کیفیت برخورد ستاد کرونا با معیشت مردم ایران+ جزئیات
علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مجلس شورای اسلامی،  درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی با کرونا اظهار داشت: متأسفانه شاهد آن هستیم که تعطیلی کسبه و مغازه‌داران بعد از ساعت 18 در برخی از شهرستان‌ها به صورت خیلی جدی اجرا شده و در برخی از شهرستان‌ها سخت‌گیری کمتری انجام می‌شود.
وی افزود: فرمانداران و سرپرستان فرمانداری در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرستان‌ها مسئولیت های مهمی برعهده دارند که اگر در ایفای وظایف اهمال داشته باشند می‌توانند درصد اجرای این پروتکل‌ها را کم و زیاد کنند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: متأسفانه در زمینه مقابله با کرونا و حمایت از اقشار مختلف در سطح استان البرز رضایتمندی خاصی وجود ندارد این در حالی است که کادر بهداشت و درمان تلاش می‌کنند ولی به دلیل کمبود امکانات و خستگی فراوان مشکلات زیاد شده و عملاً پرستار و پزشک فشار زیادی را تحمل می‌کنند.
حدادی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اقدامات مقابله با ویروس کرونا گفت: متأسفانه این هزینه‌کرد بسیار دیر انجام شده و نتوانسته نتایج لازم را داشته باشد. همچنین اعتبارات هم به موقع توزیع نمی‌شود.
وی افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا در ابلاغیه‌های صادره باید با توجه به معیشت مردم و رزق و روزی و وضعیت بازار خواستار رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی شود. ضمن اینکه امکانات و نیازمندی‌های مورد نیاز بیمارستان‌ها هم باید فراهم شود این در حالی است که در این زمینه کمبود جدی وجود دارد و متأسفانه این کمبودها از سوی وزارت بهداشت و مدیران ملی مورد عنایت قرار نمی‌گیرد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت:  در جلسه‌ای به وزیر بهداشت متذکر شدم که در فردیس با جمعیت 500 هزار نفری فقط 60-70 تخت بیمارستانی وجود دارد ضمن اینکه در شهر جدید هشتگرد هم با وجود جمعیت 80 هزارنفری تخت بیمارستانی وجود ندارد که وظیفه سنگینی در این موضوع بر دوش وزارت راه و شهرسازی است چرا که این‌ وزارتخانه امکانات بهداشتی و درمانی شهرهای جدید را راه کرده است.
حدادی ادامه داد: متأسفانه دولت برنامه منسجم و متقنی در حمایت از اصناف در دوران شیوع کرونا در کشور نداشته است. این در حالی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا بایستی دو نگاه در این زمینه داشته باشد که نگاه اول مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از سوی دیگر بایستی مانع از آسیب‌دیدن رونق اقتصادی در کشورمان شود.
وی افزود: متأسفانه دولت حمایتی برای جبران آسیب‌های اقتصادی که کسبه و مغازه‌داران از شیوع کرونا در کشورمان دیده‌اند ندارد و هیچکس پاسخگوی آنها نیست که وقتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و قوه مجریه از مغازه‌داران می‌خواهد ساعت 18 به بعد کسب و کار خود را تعطیل کنند چه کسی پاسخگوی ضرور و زیان آنها است در حالیکه آنها هزینه‌های متعددی مانند اجاره‌بها، وام و ... دارند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: متأسفانه ستاد ملی مبارزه با کرونا و قوه مجریه بسته‌های متعدد و متقنی برای حمایت از اقشار مختلف جامعه که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند ندارد و این ضعف در طول 9 ماه گذشته مشهود بوده است.
حدادی ادامه داد:‌ ستاد ملی مقابله با کرونا باشگاه‌های ورزشی را در طول ماه‌ةای اخیر تعطیل کرده است اما فکری به حال معیشت مالکان این باشگاه‌ها، مربیان و فعالان در این حوزه نکرده است. در حالی که زندگی این افراد از این تصمیم دولت آسیب دیده است.
وی گفت:‌ اگر بسته‌ جامعی از سوی ستاد کرونا در مورد حمایت از آسیب‌هایی که اقشار مختلف از کرونا متحمل شده‌اند داشته باشد، می‌توان از آنها انتظار رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی را داشت و از سوی دیگر اگر به آنها گفته شود چند ساعت زودتر کارشان را تعطیل کنند گلایه‌ای هم وجود ندارد. ضمن اینکه متأسفانه دولت پیش‌بینی لازم در این زمینه هم را نداشته است.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت:‌ متأسفانه فشارهای مختلف و تصمیم‌های خلق‌الساعه و ستاد ملی مقابله با کرونا و دولت در اعمال فشار به مغازه‌داران، کسبه و بخش‌های مختلف تولیدی کشور در دوران شیوع کرونا منجر به گلایه‌های متعدد مردم شده است که گاهی اوقات آنها برای رساندن اعتراض‌شان مقابل فرمانداری‌ها تجمع می‌کنند به همین دلیل از قوه مجریه می‌خواهم که یک طرفه به قاضی نرفته و بایستی برای تصمیم‌گیری‌های مختلف از زوایای متعدد به موضوع نگاه کند.
حدادی ادامه داد: ستاد ملی مقابله  با کرونا مؤظف است ضمن رعایت مسائل مربوط به رونق اقتصادی در جامعه تصمیم‌گیری‌ها را به نحوی اتخاذ کند که اقشار مختلف جامعه راضی به رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی باشند و اگر بسته‌های جامع حمایتی قبل از تصمیم‌گیری‌های سخت‌گیرانه صادر شود در آن صورت است که می‌توان انتظار قرنطینه و رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی را داشت.
وی افزود: متأسفانه در شرایط فعلی با تورم شدید و گرانی لجام گسیخته و عدم تنظیم بازار و فقدان نظارت مواجه هستیم و از سوی دیگر تعزیرات و وزارت صمت به وظایف‌شان رسیدگی نمی‌کنند ولی از مردم انتظار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را دارند و به اقشار مختلف سخت‌گیری می‌کنند.