راهکارهای طلایی برای شاد زیستن

راهکارهای طلایی برای شاد زیستن و کاهش دردهای حرکتی و عضلانی را در گزارش زیر بخوانید.

یک فیزیوتراپیست درباره راهکارهای طلایی برای شاد زیستن توضیح داد و راه های کارآمد و اثربخشی را برای کاهش دردهای عضلانی و محدودیت های حرکتی ارائه داد.

علیرضا شهاب، فیزیوتراپیست در پاسخ به این پرسش که «دلیل اصلی بیشتر مراجعات به کلینیک‌های فیزیوتراپی ناشی از چیست؟»، اظهار داشت: دلیل اصلی بیشتر مراجعات به کلینیک‌های فیزیوتراپی ناشی از درد و جهت کنترل درد است.

وی ادامه داد: بهتر است بدانیم که دلیل اصلی درد و ناراحتی این دسته از بیماران ناشی از ضعف سلامت حرکتی است که منجر به ایجاد الگوهای حرکتی غیر طبیعی شده و در اغلب موارد نتیجه‌ای جز درد در پی ندارد.

این فیزیوتراپیست اضافه کرد: متاسفانه زندگی انسان امروز به گونه‌ای طراحی شده که انرژی کمتری صرف کند و آسانتر زندگی کند؛ به دنبال این تسهیل حرکتی، فقر حرکتی به عنوان یک پدیده نوظهور همراه انسان امروز گشته است.

عضو کمیته علمی انجمن فیزیوتراپی ایران بیان داشت: در مسیر حرکت به سمت محل کار در مترو یا اتومبیل می‌نشینیم یا زمانی که به محل کار خود می‌رسیم، ساعتها پشت میز کار به صورت بی حرکت قرار می‌گیریم و بعد از رسیدن به منزل دوباره برای رفع خستگی روزانه روی مبل استراحت می‌کنیم؛ در حالی که این روشی نیست که بدن ما بر اساس آن ساخته شده است.

وی یادآور شد: تمام این موارد منجر به بروز ضعف حرکتی و اختلال حرکتی و در نهایت درد و ناراحتی می‌شود.بسیاری از مردم تصور می‌کنند برای داشتن بدنی سالم باید تمرین روزانه داشته باشند و رژیم غذایی درستی رعایت کنند؛ در صورتی که معنی کامل سلامت حرکتی بیش از اینهاست.

این فیزیوتراپیست خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک انسان حرکت می‌کنیم تا به نیازها، هیجانات ، خواستها و ایده‌های خود جامه عمل بپوشانیم. در حقیقت سطح سلامت حرکتی تعیین کننده این مهم است که ما با چه کیفیتی به سمت اهداف خود حرکت می‌کنیم.

شهاب ابراز داشت: اغلب ما می‌دانیم افرادی که سلامت حرکتی بهتری دارند، بهتر زندگی می‌کنند و می‌توانند به جنبه‌های عالی تری از زندگی خود توجه کنند و در حقیقت انسان‌های موفق تری هستند.

وی با بیان اینکه چنین افرادی انرژی بیشتری دارند،تصریح کرد: این افراد سالیان متمادی می‌توانند کار و تلاش کنند،کیفیت زندگی بهتری دارند، درد کمتر و سطوح استرس و اضطراب کمتری را در طول زندگی تجربه می‌کنند؛ به طور کلی انسان‌های شادتری هستند و نه فقط بهتر حرکت می‌کنند، بلکه بهتر فکر کرده و بهتر زندگی می‌کنند.

این فیزیوتراپیست بیان داشت: نقش سنتی فیزیوتراپیست‌ها کمک به کاهش درد بیماران و برگشت آنها به زندگی نرمال است، اما باید بدانیم که نقش اصلی و امروزی فیزیوتراپیست‌ها صرفا کنترل درد نیست؛بلکه فیزیوتراپیست‌ها متخصصین سلامت حرکتی هستند.

شهاب ادامه داد:فیزیوتراپیست به افراد بیمار کمک می‌کند تا الگوهای حرکتی صحیح تری داشته و آموزش می‌دهد که چطور کنترل بهتری روی حرکات خود داشته باشد. 

عضو کمیته علمی انجمن فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: فیزیو تراپیست نواقص حرکتی و وضعیت‌های غلط را شناسایی و راهکارهای اصلاح آن را طراحی کرده و در جهت رفع آن نواقص اقدام می‌کند. 

این فیزیوتراپیست افزود: در نتیجه این اقدامات درمانی، شما انسانی خواهید بود که با سلامت حرکتی کامل زندگی می‌کنید، احساس بهتری نسبت به خود دارید، به اهدافتان سریع تر و بهتر دست پیدا می‌کنید و انسانی سالم‌تر و شادترخواهید بود.