چگونگی ارزشیابی دانش آموزان دوره ابتدایی

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی درباره وضعیت برگزاری ارزشیابی نوبت اول امسال دانش‌آموزان دوره ابتدایی بیان کرد: در این دوره ارزشیابی کیفی-توصیفی داریم و برای آنکه از میزان یادگیری آن‌ها اطمینان حاصل کنیم سازوکار‌هایی در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: در شرایط موجود ممکن است تعداد زیادی از کودکان برای تحصیل از حمایت خانواده برخوردار نباشند در نتیجه پیشنهاد کردیم با هماهنگی‌های انجام شده با مدرسه و معلمان و رعایت دستورالعمل بهداشتی ارزیابی از میزان یادگیری دانش آموزان کلاس‌های اول و دوم تحت نظارت مدرسه باشد تا روند یادگیری دانش آموزان مشخص شود و اگر احیانا ضعفی وجود داشت برنامه را اجرا کنیم.

معاون آموزش ابتدایی درباره چگونگی فعالیت مهد‌های کودکی که مجوز دارند و با توجه به قانون جدید باید تحت پوشش آموزش و پرورش باشند، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت نظارت و برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت کودکان زیر ۶ سال را به آموزش و پرورش سپرد و فعلا کلیات کار را تصویب کردیم و در جزئیات بابد بررسی‌های بارم انجام شود.

حکیم زاده تصریح کرد: دستورالعمل‌هایی در حال تکمیل در کمیته‌های بازرسی داریم که تا زمان قطعی شدن مصوبات مهد‌های کودک دارای مجوز اجازه فعالیت دارند.

او افزود: این مراکز تا یکسال فرصت دارند خودشان را با مقررات جدید تطبیق دهند و پس از آن دوباره از آموزش و پرورش اخذ مجوز داشته باشند.