حناچی : ۵۰ درصد جامعه از بانوان تشکیل شده است

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم تجلیل از روز زن که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: تفاوت جدی بین شرق و غرب در خصوص موضوع بانوان وجود داشته و دارد.

وی ادامه داد: در دوران هخامنشیان تصویری از بانوان دیده نمی‌شود، اما این به معنای بی توجهی به بانوان نیست بلکه آن زمان مدیر بانو داشته ایم، اما تفاوت نگاه وجود داشته است.

حناچی بیان کرد: نقش انیس الدوله در نهضت تنابکو نماینگر آن است که با وجود آنکه نقشی انفرادی بوده، اما اقدامی بزرگ بوده است همچنین پیش از انقلاب هم اگر سری به موزه عبرت بزنید زنان موثری را مشاهده میکنید.

شهردار تهران ضمن اشاره به کادر درمان گفت: در دوران کرونا و مخصوصا در حوزه پرستاری بانوان نقش آفرینی موثر داشتند و بیشترین حجم بار این بیماری روی دوش بانوان بود. آن‌ها در کنار رسیدگی به بیماران باید به موضوعات خانواده خود هم رسیدگی می‌کردند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد جامعه از بانوان تشکیل شده است و باید پست‌های مدیریتی هم اینگونه باشد، اما متاسفانه مدیران بانو کمتری دیده می‌شود و اگر بانویی به مدیریت می‌رسد با موانع زیادی مبارزه کرده است.

شهردار تهران بیان کرد: تعداد بانوان در مدیریت شهری کم است و البته نباید پست‌های مدیریتی را سهمیه بندی کنیم، زیرا این کار ظلم به آن‌ها است نگاه سهمیه بندی درست نیست، اما نگاه شایسته سالاری و باز کردن عرصه برای شایستگان مناسب است.

حناچی خطاب به بانوان گفت: از بانوان میخواهم که برای کسب ۵۰ درصد سهمیه مدیریتی اقدام کنند البته ماهم باید برای تحقق این امر تلاش کنیم و شرایطی را فراهم میکنیم تا راه برای شایسته‌ترین‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل بیان کرد: ایشان فرمودند اگر آنچه در مبانی اسلام گفته شود عمل کنیم مردان برای حق خود باید تلاش کنند و اهمیت موضوع نشانگر آن است که در اسلام مقام و شان زن بسیار بالاست.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر در جامعه مردان موفقی باشند نشانگر زنان موفق است.