تاریخ ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای ۱۴۰۰

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور  اظهار کرد: تاریخ ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۰ مشخص شد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیر انتفاعی سال ۱۴۰۰ در «سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته» به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ آغاز می شود؛ این مهلت روز یکشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰  به پایان می رسد.

زرین آمیزی تصریح کرد: همه متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق «دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته» و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته همزمان در یک مرحله انجام می‌شود، متقاضیان باید با  رشته محل‌های اعلام شده در «دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته» برای انتخاب و درج رشته محل‌های مورد علاقه خود در «سامانه ثبت نام و انتخاب رشته» اقدام کنند.

زرین آمیزی ادامه داد: اطلاعیه تکمیلی و همچنین «دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته» همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می‌شود.

او افزود: متقاضیان لازم است برای اطلاع از جزئیات شرایط و ضوابط پذیرش، دفترچه راهنمای مذکور را به دقت مطالعه کنند. آزمون آن دسته از رشته‌هایی که پذیرش در آن‌ها به شیوه «با آزمون» باشد در روز جمعه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۰  برگزار خواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: فهرست مجموعه‌های ثبت نامی با ذکر مشخصه «شیوه پذیرش» و «دیپلم‌های مجاز به تحصیل در هر رشته گرایش»  و منابع و ضرایب دروس ۵ مجموعه ثبت‌نامی پذیرش با آزمون  برای اطلاع متقاضیان اعلام می‌شود.

جدول کد دیپلم‌های مورد پذیرش در آزمون فنی و حرفه‌ای سال ۱۴۰۰