روش های درمان‌ خانگی عفونت گلو

خوشبختانه می توان به لطف مواد طبیعی خاص علائم آزاردهنده عفونت گلو را کاهش داد و بهبود را تسریع کرد. 

گاهی اوقات این حالت به دلیل تغییر فصل به وجود می آید. گاهی ممکن است ناشی از تهویه مطبوع باشد که گلو را خشک می کند یا به دلیل ورود هوای سرد به دهان و حتی گذراندن لحظات استرس و اضطراب  واقعیتی که نباید نادیده گرفته شود.

 اگر این بیماری ویروسی باشد، ممکن است با چند روز استراحت این وضعیت خود به خود از بین برود. عفونت باکتریایی معمولاً بسیار مقاوم است و برای جلوگیری از عوارض نیاز به درمان با آنتی بیوتیک دارد.

روش های درمان‌ خانگی عفونت گلو

باید در نظر داشته باشید که ممکن است گاهی اوقات سیستم ایمنی بدن شما تا حدودی ضعیف باشد بنابراین  بسیار مهم است که برای تقویت بدن ، به درستی غذا بخورید.

هنچنین ثابت شده که سطوح بالای استرس می تواند در دراز مدت منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. بنابراین بهبود بخشیدن برخی عادات و شیوه ها در زندگی نیز مهم است.

در اینجا می‌خواهیم بهترین داروهای طبیعی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند علائم بد شما را از بین برده وکمک کنند احساس بهتری داشته باشید.

۱. دم کرده آویشن، عسل و لیمو برای عفونت گلو

هیچ چیز به اندازه این سه عنصر ساده موثر نیست! آویشن در تسکین گلودرد موثر است.  به این دلیل که دارای خواص ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیکی و ضد قارچی است.

همین امر در مورد عسل نیز صدق می کند که برای التیام، کاهش التهاب و تسکین گلو بسیار مفید است. ترکیب این مواد با آب لیمو، معجون دارویی ایده آلی را برای نوشیدن در طول روز فراهم می کند.

طرز تهیه:

یک لیترآب را بجوشانید و دو قاشق غذاخوری آویشن تازه و آب یک عدد لیموترش را به آن اضافه کنیدو ۱۰ دقیقه بجوشانید.

بعد از این مدت اجازه دهید ۱۰ دقیقه خنک شود و دم کرده را صاف کنید وآن را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده در طول روز بنوشید.

۲. برای درمان عفونت گلو  آب نمک غرغره کنید.

غرغره کردن آب نمک گرم به تسکین گلودرد و کوتاه کردن مدت آن کنک می کند. نمک مزیت کاهش التهاب و کشتن میکروب ها و باکتری ها را دارد.

در این درمان، می توانید از یک قاشق چای خوری سرکه سیب یا جوش شیرین نیز استفاده کنید.

چه کاری باید انجام دهید؟

یک قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب رقیق کنید.

هر ساعت با این محلول غرغره کنید. به این صورت که آن را در گلوی خود ریخته چند ثانیه نگه داشته غرغره کرده بیرون ریخته و دوباره تکرار کنید.

۳. آب سیر:

سیر یکی از محبوب ترین مواد طبیعی برای درمان بیماری های مرتبط با سرماخوردگی و آنفولانزا است. این نوشیدنی دارای خواص آنتی‌بیوتیکی است و در از بین بردن انواع خاصی از باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها مؤثر است.

سیر علاوه بر فوایدی که دارد به راحتی در دسترس است و عوارض جانبی ندارد.

طرز تهیه:

یک حبه سیر را له کنید و در نصف لیوان آب بریزید‌.

این نوشیدنی را می توانید دو بار در روز مصرف کنید. 

۴. دم کرده بابونه:

بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که برای تسکین برخی بیماری ها استفاده می شود. به لطف خواص ضد میکروبی و ضد التهابی می‌تواند گزینه خوبی برای کاهش ناراحتی ناشی از عفونت گلو باشد.

طرزتهیه:

یک فنجان آب در یک قابلمه کوچک بریزید. یک قاشق غذاخوری بابونه را اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد آن را صاف کنید 

و دو بار در روز بنوشید.

۵. دم کرده زردچوبه و چای سبز:

جایگزین آسان و موثر دیگر ترکیب چای سبز و زردچوبه است که دارای فعالیت ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد عفونی‌کننده است.

طرز تهیه:

چای سبز را طبق معمول دم کنید.

وقتی دم کشید نصف قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده اضافه کنید. کمی که گذشت در فنجان ریخته واجازه دهید ولرم شود‌. سپس آن را با کمی عسل بنوشید. به علاوه باید در نظر داشته باشید که بدن شما با یک عفونت دست و پنجه نرم می کند. بنابراین، استراحت راه بسیار خوبی برای بازگرداندن قدرت دفاعی طبیعی بدن شما است. پس برای تسریع بهبودی خود به یک دوره استراحت نیاز دارید. در طول روز چرت بزنید و شب به اندازه کافی بخوابید.

بهداشت خوب نیز برای جلوگیری از  ورود میکروب‌هایی که باعث عفونت می‌شوند ضروری است. دستان خود را  قبل وبعد از غذا خوردن و پس از سرفه یا عطسه بشویید. همچنین از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید.