با ۲ دقیقه ورزش شدید بیشتر عمر کنید

تحقیقات جدید منتشر شده نشان داده است، دو دقیقه ورزش با شدت بالا در طول هفته ممکن است باعث افزایش طول عمر شود، زیرا با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است.

طبق آمار و اظهارات اکثر افراد پیدا کردن زمان برای ورزش طولانی مدت همیشه آسان نیست، اما اخیراً دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که حتی جلسات کوتاه ورزش، می‌تواند سلامت ما را تقویت کند.

به عنوان مثال ۶ بار دمبل زدن در روز می‌تواند افزایش قابل‌توجهی در قدرت ایجاد کند و بالا رفتن از پله‌ها حفظ مغز کمک کند و از حجم کاهش مغز در سال‌های بعد جلوگیری می‌کند.

در واقع عدم استفاده از آسانسور می تواند تاثیر کوچک اما بسزایی در سلامت شما ایفا کند ، هر چند به نظرتان نیاید.

نویسندگان تیم تحقیقاتی، از مطالعه بلندمدت (بایوبانک) Biobank بریتانیا استفاده کردند تا بیش از ۱۵۰۰۰۰ فرد بزرگسال بین سنین ۴۰ تا ۶۹ سال را ارزیابی کنند و دریافت و پردازش داده‌های ردیاب کارگذاری شده در مچ دست استفاده کردند تا بینش‌هایی را در مورد عادات ورزشی آن‌ها بدست آورند.

در اولین مطالعه، که بیش از ۷۰۰۰۰ بزرگسال بدون بیماری قلبی عروقی یا سرطان را شامل می‌شد، محققان حجم و فراوانی فعالیت با شدت بالا را مورد تحلیل قرار دادند و ارتباط آن را با مرگ بررسی کردند.

به نظر می‌رسد حتی مقادیر کمی از فعالیت‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد.

عدم تحرک کامل با خطر ۴ درصدی مرگ در طی پنج سال مرتبط بود. این میزان با کمتر از ۱۰ دقیقه ورزش با شدت بالا در هفته به نصف کاهش یافت، در حالی که خطر مرگ با ۶۰ دقیقه یا بیشتر به ۱ درصد کاهش یافت.

۱۵ دقیقه ورزش در هفته با کاهش ۱۸ درصدی خطر مرگ زودهنگام همراه بود و ۵۳ دقیقه ورزش در هفته کاهش ۳۶ درصدی مرگ را به ارمغان می‌آورد.

تحقیقات نشان داده که تقسیم زمان ورزش کردن کوتاه تا دو دقیقه در طول روز نیز تأثیر دارد.

با ۲ دقیقه ورزش شدید بیشتر عمر کنید

محققان می‌گویند: ۱۰ بار ورزش کوتاه در هفته با کاهش ۱۶ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش ۱۷ درصدی خطر ابتلا به سرطان مرتبط بود.

این مقاله در ژورنال قلب اروپا منتشر شده است.