به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، دکتر مژگان فطورچی اظهار کرد: دریافت نکردن قطره آهن میتواند در کودک اختلال رشد ایجاد کرده و در درازمدت موجب کوتاه شدن قد کودکان شود و همچنین بر تواناییهایی ذهنی و جسمی کودک اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: آهن، ماده‌ای مغذی است که برای ادامه حیات ضروری و اساسی‌تر‌ین ماده اولیه برای ساخت گلوبول‌های قرمز خون است و اکسیژن را به سلول‌های بدن می‌رساند.

فطورچی افزود: میزان قطره آهن مورد نیاز کودک بر اساس وزن هنگام تولد، توسط پزشک یا کارکنان بهداشتی تعیین می‌شود. حداکثر دوز مورد استفاده از این ماده، روزانه ۱۵ قطره است.

وی گفت: ‌ بهتر است قطره آهن نیم‌ساعت پس از تغذیه شیرخوار به او خورانده شود و بلافاصله پس از آن آب یا آب میوه به کودک داده شود. همچنین استفاده از میوه‌های حاوی ویتامین ثپس از مصرف قطره‌ آهن جذب آن را افزایش می‌دهد.

کارشناس برنامه کودکان گروه بهداشت خانواده مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: از جمله سیاستهای وزارت بهداشت، افزایش سطح آگاهی خانوادهها در خصوص اهمیت مصرف مکملها و قطره آهن و ایجاد انگیزه برای تامین مواد برای کودکان زیر ۲ سال است که در برنامههای مراقبتی مرکز بهداشت با مادران در این مورد صحبت شده و آموزش داده میشوند