چاقی عامل افزایش خطر مرگ ناگهانی زنان

به گزارش افکارخبر به نقل از مهر، «استفانی چیوو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم که حفظ وزن سالم در دوران بزرگسالی بسیار مهم است چراکه شیوه ایی برای به حداقل رساندن خطر مرگ قلبی ناگهانی است.»

در این مطالعه، محققان داده های مربوط به بیش از ۷۲ هزار زن سالم را از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۲ جمع آوری و بررسی نمودند. آنها رابطه بین شاخص توده بدنی و اضافه وزن و خطر مربوط به مرگ قلبی ناگهانی، مرگ ناشی از بیماری قلبی عروق کرونر و حملات قلبی غیرکشنده را بررسی نمودند.

در طول این مطالعه ۳۲ ساله، محققان شاهد ۴۴۵ مورد حمله قلبی ناگهانی، ۱۲۸۶ نمونه بیماری قلبی کشنده عروق کرونر و ۲۲۷۲ حمله قلبی غیرکشنده بودند.

زنان دارای شاخص توده بدنی بالاتر در طول دوران بزرگسالی بیشتر در معرض خطر مرگ قلبی ناگهانی بودند. زنان دارای اضافه وزن (شاخص بدنی ۲۵ تا ۳۰) و چاق (شاخص توده بدنی ۳۰ یا بالاتر) در مقایسه با زنان دارای وزن سالم (شاخص توده بدنی ۲۱ تا ۲۳) به ترتتیب ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناگهانی قرار داشتند.

زنانی که از همان ابتدای مطالعه چاق بوده یا اضافه وزن داشتند یا از سن ۱۸ سالگی چاق بودند، در طول مدت مطالعه با خطر مرگ ناگهانی روبرو بودند.