از توافقی برای کشور‌های پولدار تا دستگیری فعالان محیط زیست

به گزارش افکارخبر، نشست سران تغییرات آب و هوایی پاریس دیروز با حضور 183 کشور عضو سازمان ملل و 150 نفر از سران کشورهای جهان، نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های دولتی در مجموعه نمایشگاهی بوژه پاریس دیروز با هدف بررسی راه های مقابله با افزایش گرم شدن زمین و گازهای گلخانه‌ای در فرانسه آغاز به کار کرد و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی از کشور ایران در این نشست حضور داشته و دقایقی سخرانی کرد.

 

*تبعات جنگ بر تغییرات اقلیم بررسی شود

 

 معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بررسی تبعات جنگ و درگیری سلطانه بر بحث تغییر اقلیم را به نشست سران اجلاس آب و هوایی پیشنهاد داد.

 

*ضرورت الزام آور بودن توافق

 

 اهالی پاریس می‌گویند: قبل از این جلسات و نشست‌های زیادی برگزار شد و کشورهای صنعتی و سرمایه داری اسنادی را امضا کرده‌اند ولی هیچ وقت به آن عمل نکرده‌اند و این فقط یک نمایش سیاسی است که هر بار بدون اجرایی تکرار می‌شود و در این بین کشورهای در حال توسعه در اجلاس پاریس همچون ایران به دنبال توافقی الزام آور هستند.

 

 معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این باره اظهار داشت: ضروری است، توافقنامه پاریس از نوآوری در الزامات و ابزارهای اجرا، مبتنی بودن بر رویکردهای تشویقی برای مشارکت تمامی کشورهای عضو کنوانسیون و عنصر بسیار کلیدی صداقت در تعهدات و جبران تعهدات گذشته از امروز تا قبل از سال 2020 برخوردار باشد.

 

 گفتنی است؛ دیشب پلیس فرانسه با حامیان محیط زیست که در میدان روکوبیک پاریس به رغم ممنوعیت از پیش اعلام شده تجمع کرده بودند درگیر شده و در نهایت 289 را دستگیر کردند.