توافق ایران را از آلودگی هوا نجات می دهد!

به گزارش افکارخبر ،  بی بی سی در گزارشی به تأثیر توافق هسته ای بر آلودگی هوای ایران پرداخت. در این گزارش آمده است: سازمان بهداشت جهانی شهرهای آلوده جهان را در فهرستی طبقه بندی کرده است. بر اساس این فهرست، از میان 10 شهر آلوده جهان، 4 شهر در ایران قرار دارد. "معصومه ابتکار،" معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در نشست تغییرات آب و هوایی موسوم به "کُپ21" در پاریس اعلام کرد: "برای بهبود وضع آب و هوا، به فناوری های نوین نیاز داریم."

بی بی سی در ادامه نوشت: ابتکار حتی اعلام کرد پس از لغو تحریم ها، ایران می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا 25 درصد کاهش دهد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین در این اجلاس گفت: "کشورهای اروپایی مانند فرانسه و ایتالیا و همین طور بخشهای خصوصی به سرمایه گذاری در فناوری سبز (فناوری زیست محیطی) تمایل دارند. ایران پیشتر در حوزه بهبود کیفیت سوخت خودروها در شهرهای بزرگ کار کرده است؛ اما با لغو تحریم ها، ایران می تواند سریعتر در این زمینه به نتیجه برسد."

به نوشته بی بی سی، در تهران، کیفیت هوا رو به بهبود است؛ اما افزایش آلاینده های مضر به طور معمول منجر به تعطیلی ادارات و مدارس می شود.

ابتکار همچنین در زمینه کشاورزی نیز اظهار نظر کرد و افزود: "ما به یک تغییر اساسی در سیاست های کشاورزی نیاز داریم. کمبود آب در ایران ناشی از بهره برداری 97 درصدی از آب های سطحی است. باید کشاورزان راه های استفاده کارآمدتر از آب را آموزش ببینند."

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز پیشتر اعلام کرد: "از میان 32 استان ایران، 13 استان با "کمبود بحرانی آب" مواجه هستند." ایران و کشورهای 1+5 تیر ماه در خصوص برنامه هسته ای ایران به جمع بندی نهایی دست یافتند. بر اساس این توافق، تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران به تدریج لغو خواهند شد.