در ادامه مطلب به بعضی از موارد کاهش وزن اشاره می کنیم.

 

1.آب بنوشید:

اغلب مردم گرسنگی را با تشنگی اشتباه می گیرند، پس این بار که احساس گرسنگی کردید اول آب بنوشید. خوردن آب هم به کاهش وزن کمک می کند.

 

2. اهداف واقع بینانه تعیین کنید :

به گفته متخصصان تغذیه کاهش نیم یا یک کیلو گرم در هفته زیاد است. متخصصان پس از کم کردن 5 کیلوگرم اول از افراد می خواهند تا این وزن را به مدت شش ماه نگه دارند و بعد دوباره و در صورت نیاز وزن کم کنند.

 

3.به خود سختی زیاد ندهید:

اگر به خودتان اجازه دهید تا از هر 21 وعده در 2 وعده کمی افراط کنید به برنامه کاهش وزن شما آسیب نخواهد رسید .

 

4. تا ده بشمارید:

مطالعات نشان داده به طور متوسط هوس به خوردن خوراکی خاص فقط چنددقیقه طول می کشد. پس قبل از این که شروع به خوردن کنیدکمی صبر کنید و تا 10 بشمارید.

 

5.وعده ها را کوچک تر کنید:

نتایج مطالعات نشان می دهد کسانی که روزی 5 وعده می خورند سال های سال وزن خود را حفظ می کنند.وعده های سبک جلوی اشتها را می گیرد، انرژی را افزایش می دهد، خلق و خو را بهبود می دهد و حتی سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

 

6.تصمیم هفتگی بگیرید:

سعی نکنید یک شبه در رژیم غذایی تغییر ایجاد کنید وگر نه به هم می ریزید و از رعایت کردن دست می کشید.سعی کنید این تغییر را کم کم ایجاد کنید.

 

7.با به دست آوردن فقط 10 درصد از وزن مطلوب شروع کنید:

با این روش می توانید نتیجه بگیرید.توجه داشته باشید که کم کردن 2.5 کیلو گرم موفقیت بزرگی به حساب می آید زیرا که اغلب چربی دور شکم که خطرناک است از بین می رود.

 

8.سس تند استفاده کنید:

سس تند را جایگزین مایونز کنید. یا این که کمی از آن را با ماست مخلوط کنید.

 

9.برای خود یادداشت بردارید:

برای کمک به خود روی کابینت آشپزخانه و یخچال یادداشت بنویسید مانند "آیا این غذا ارزش خوردن دارد؟"

 

10.از نوشابه ها دوری کنید:

نوشیدنی ها منابع عمده کالری هستند سعی کنید نوشیدنی های سالم تر را جایگزین آن کنید.

 

11.باآرامش و در حال نشستن غذا میل کنید:

خوردن هنگام حرکت یا در مترو باعث می شود بیشتر بخورید در حالی که اگر سر میز بنشینید و به آن چه روی بشقاب دارید تمرکز کنید کمتر خواهید خورد.

 

12.مصرف پروتئین را کمی بیشتر کنید :

نتایج بررسی ها نشان داده که مصرف پروتئین احساس سیری را بیشتر می کند .البته نباید در مصرف آن افراط کرد .

 

13.اندازه گیری درست رایاد بگیرید:

از آن جایی که احتمال اشتباه در اندازه گیری وجود دارد سعی کنید با استفاده از قاشق و پیمانه ها درست اندازه گیری کنید.

14.جایگزین های مناسب انتخاب کنید :

سعی کنید مواد غذایی سالم را جایگزین مواد غذایی ناسالم کنید.به عنوان مثال انگور یخ زده را جایگزین شکلات کنید.پاپ کرن تهیه شده بدون روغن را استفاده کنید.

 

15.مثبت باشید:

متخصصان ادعا می کنند که پایین بودن اعتماد به نفس علت عمده پر خوری است.بنابر این سعی کنید به خود بیاموزید روی نکات مثبت خود تمرکز کنید نه منفی.سعی کنید لباس هایی را که اندازه شماست بپوشید .

 

16.به خود استراحت دهید:

عجله در کار نیست و نباید حتماً تا یک زمان معین این وزن را کم کرد.اگر بین رژیم پر خوری کردید سعی کنید روز بعد آن را جبران کنید.

 

17.از استرس دور باشید:

نتایج بررسی های محققان آمریکایی نشان داده زنانی که بالاترین میزان کورتیزول، (هورمون استرس) را ترشح کردند بالاترین میزان غذای پرچرب پس از ایجاد استرس را مصرف کرده اند. ترکیب کورتیزول و انسولین باعث می شود بدن چربی را برای زمان گرسنگی ذخیره کند،چیزی که نیاز ندارید.اگر زندگی پر استرس دارید سعی کنید با انجام دادن یوگا، مدیتیشن یا ورزش های ساده تنفسی با آن غلبه کنید.