وسیله جهاد ، تابلوی رامبرانت و ونگوک نمی شود!

گروه اجتماعی - میلاد منجی عالم و مهدی آخرالزمان امسال غریبانه تر از سال های گذشته در تهران، این ام القرای اسلامی برگزار شد. می توان گفت اگر نبود شور و شوق شهروندان تهرانی در آذین بستن خیابان ها و کوچه های شهر و اگر تقویم و تعطیلی روز میلاد صاحب عصر (عج) نبود حتی یادمان هم نمی افتاد که روز میلاد مهدی موعود است.

به گزارش افکارنیوز، تهران این روزها کمتر حال و هوایی تنها پایتخت شیعه جهان را دارد و در عوض فضاهای شهری اختصاص داده شده به بنرهایی که تا همین امروز هیچ کس نتوانسته اندک مزیت و فایده ای برایشان ذکر کند. بنرهایی از آثار هنری سرتاسر جهان گرفته تا نقش شاهان اشکانی بر سکه های عتیقه و بعضا تصاویری از کاشی کاری های صحن ائمه معصومین در عتبات.

با برپایی این بنرهای غول پیکر چند سوال اساسی هم ذهن مخاطب را علی القاعده درگیر می کند. اینکه با وجود هزینه گزاف تبلیغات شهری که دست بسیاری از تولیدکنندگان داخلی را از سطح شهر کوتاه کرده چطور شهرداری تهران که دندان عالم و آدم را شمرده حاضر شده فضاهای تبلیغاتی اش را در اختیار بنرهای نقاشی قرار بدهد.

نکته مهم دیگری که به نظر می رسد در اجرای چنین طرح عجیبی نادیده گرفته شده موضوع ایمنی رانندگان تهرانی است. فرض کنید در اتوبان چمران، همت، نیایش و ... با سرعت مجاز 70 تا 90 کیلومتر در ساعت به تناسب نوع بزرگراه در حال رانندگی هستید که ناگهان طرح و نقش گرفت و گیر فرش نفیس تبریز چشمان هنردوست شما را برای فقط چند ثانیه درگیر خود می کند. مقصر ایجاد چنین حواس پرتی های سهل انگارانه ای در سطح شهر کیست؟ خسارت های مالی و جانی وارده را چه کسی متقبل می شود.

همه این احتمالات کم بود، حالا پرویز سروری عضو شورای شهر تهران برگ دیگری از انحراف در سطح مدیران شهرداری را هم افشا کرده و در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفته است: یک جریان سکولار و غیرانقلابی به شهرداری و برخی زیر مجموعه‌های آن نفوذ کرده‌اند. به گفته این عضو شورای شهر تهران سازمان زیباسازی، نگارخانه‌ای بی فایده را در شهر برگزار می‌کند در حالی که به نیمه شعبان به عنوان مهمترین اتفاق بشریت و همچنین روز سوم خرداد که قله پیروزی ملت ایران است بی‌توجهی می‌کند و شهر خالی از نمادهای مقاومت و نیمه شعبان است.

به هر حال باید گفت و هشدار داد؛ شهرداری که می خواهد اقدام جهادی بکند وسیله جهادش، تابلوی رامبرانت و ونگوک نمی شود.