اخاذ اینترنتی را شناسایی کنید+ عکس

سرهنگ احمد جبارپور فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد گفت: با دریافت یک فقره شکایت با موضوع اخاذی و مزاحمت در شبکه های اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فتای ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که شخص ناشناسی با ایجاد صفحات متعدد مبنی بر آشنایی و ایجاد روابط دوستانه و کاری با طعمه های خود پس از گذشت مدت زمانی از آشنایی آنها و جلب اعتماد طرف مقابل، پیشنهاد درخواست های غیر معقول همچون دریافت مبالغی وجه نقد کرده و در صورت رد درخواست از سوی شکات اقدام به انتشار تصاویر شخصی آنها در فضای مجازی می کند.

سرهنگ جبارپور، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا به سرعت وارد عمل شدند و با رصد شبکه های اجتماعی هویت متهم را شناسایی کردند و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که نامبرده ساکن شهر تهران است.

وی گفت: بلافاصله تیم ویژه ای از ماموران پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری متهم به محل زندگی وی اعزام شدند اما پس از حضور ماموران در آنجا مشخص شد که متهم به یکی از استان های مرکزی کشور متواری شده است.

سرهنگ جبارپور در ادامه افزود: با ادامه اقدامات پلیسی، محل اختفاء متهم در شهر اصفهان ردیابی شد و ماموران با دریافت نیابت قضائی به استان اصفهان اعزام  شدند و با همکاری ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان مبارکه، وی را در حالی که در منزل یکی از آشنایانش مخفی شده بود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و از محل اختفاء متهم،پنج دستگاه گوشی تلفن همراه و ۱۰ عدد سیم کارت کشف و توقیف شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی گفت: متهم به دادسرای شهرستان مبارکه اصفهان ارجاع و با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون ریالی به شهرستان ساوجبلاغ انتقال داده شد.

 

سرهنگ جبارپور افزود: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی دارای ۹ فقره سابقه کیفری از جمله سرقت، مزاحمت، اخاذی و ... که تا کنون با این شیوه از ۱۸ نفر از شهروندان اخاذی کرده است.

وی با توجه به احتمال اخاذی های متعدد از سوی این فرد گفت: دادیار شعبه چهارم دادسرای نظرآباد، دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم را در رسانه های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد اخاذی یا مزاحمت قرار گرفته اند، درخواست می شود تا برای پیگیری شکایت خود به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ واقع در هشتگرد –خیابان مصلی –ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ مراجعه کنند.