برگزاری جلسه با آملی لاریجانی در رابطه با فیش‌های حقوقی

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان انتظامی استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه زمانی دادگاه ویژه روحانیت در رابطه با موضوع حمله به سفارت عربستان برگزار می‌شود، گفت: بخش ویژه مربوط به روحانیت در آینده‌ای نزدیک دادگاه خود را تشکیل خواهد داد.

وی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به بحث فیش‌های حقوقی، گفت: ما در اولین اقدام از وزیر اقتصاد و دارایی خواستیم تا لیست‌های افرادی که حقوق‌های کلان دارند را برای ما ارسال کنند. بررسی‌هایی انجام شد و با تعامل و همکاری سایر قوا موضوع در حال پیگیری است.

وی از برگزاری جلسه‌ای با رئیس قوه قضاییه در این رابطه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک جلسه‌ای با رئیس دستگاه قضا خواهیم داشت تا همه ابعاد این موضوع بررسی شود تا حقی از بیت‌المال ضایع نشود.

منتظری با بیان اینکه نباید این مسأله را چندان مهم جلوه داد، گفت: قطعاً کسانی که متخلف شناخته شوند مجازات خواهند شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازوکار قانونی برای بازگرداندن پول‌ها وجود دارد یا نه، گفت: هر مالی که به باطل و نامشروع گرفته شده باشد طبق قانون اساسی و موازین شرعی بازگردانده می‌شود.

دادستان کل کشور همچنین در خصوص تشکیل سازمان ملی مبارزه با فساد،‌ گفت: برای تشکیل این سازمان یکسری زیرساخت‌ها لازم است و تا زمانی که این زیرساخت‌ها فراهم نشود نمی‌توان آ‌ن را راه‌اندازی کرد.

منتظری در خصوص آخرین وضعیت حادثه کرمانشاه هم گفت: ضارب فرار کرده و هنوز به جایی نرسیده‌ایم.