حدود یک هزار و 800 پرونده تخلف زمین خواری در شمیرانات

گروه اجتماعی- عادل محبوبیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی گفت: ما برای کلیه تخلفات و ساخت و سازهای غیر مجاز پرونده تخلف داریم.

وی افزود: از این تعداد پرونده ها برخی در حالی پیگیری است و برخی هم رای صادر و مختومه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات افزود: در برخی از این پرونده ها رای کیفری به نفع و یا علیه ما صادر شده و در حال حاضر حدود 500 تا 600 پرونده جریانی در دست پیگیری است.

محبوبیان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده بین دستگاههای مختلف برای مقابله با زمین خواری، در سالهای اخیر میزان تخلفات کم شده و اگر تخلفی مشاهده شود اغلب سنواتی بوده و یا از نوع جاده کشی و فنس کشی است.

وی با بیان اینکه حوزه های قضایی بخش رودبارقصران و لواسانات همکاری بسیار خوبی در زمینه مقابله با زمین خواری و رسیدگی به پرونده های زمین خواری دارند، افزود: یکی از مشکلات اساسی ما در سطح شهرستان صدور اسناد مالکیت صادره در اراضی ملی برای اشخاص توسط ادارات ثبت اسناد و املاک در راستای مواد 147 و 148 قانون ثبت بوده، که در گذشته از منابع طبیعی استعلام  نمی گردید و هم اکنون برای ابطال این اسناد باید دادخواست حقوقی مطرح و مورد رسیدگی در دستگاه قضایی قرار گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات افزود: این کار موجبات صرف هزینه و وقت زیادی برای این اداره شده است. اما اخیرا برای صدور سند مالکیت اشخاص، از منابع طبیعی استعلام می گردد و همین موضوع علیرغم افزایش حجم کار اداره  باعث جلوگیری از تخلفات بسیار زیادی در منطقه شده است.

محبوبیان افزود: حفظ اراضی ملی وظیفه اداره منابع طبیعی است و ما هر تخلفی را به مراجع قضایی و مراجع ذیصلاح گزارش می کنیم.