رونمایی از نرم‌افزار تلفن همراه «دانستنی های انتظامی و اجتماعی»

سرهنگ حیدر بابایی  افزود: در سال های گذشته در حوزه ارائه آموزش همگانی کتابچه هایی با عنوان های مختلف همچون «دانستنی های مرزبانی، وظیفه عمومی، ترافیک و راهور و ...» در راستای آشنایی شهروندان با خدمات انتظامی و کارکردهای پلیس های تخصصی تدوین و چاپ شد.

وی با بیان اینکه ارائه این کتابچه ها به شهروندان برای آشنایی با فعالیت ها و خدمات انتظامی بسیار کارآمد بود، افزود: به فراخور گسترش حوزه ارتباطات، تصمیم بر این شد که کتابچه های دانستی با قابلیت های دیگری چون آموزش دهی در یک مجموعه جامع نرم افزاری در اختیار عموم قرار بگیرد.

رئیس اداره برنامه ریزی آموزش همگانی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته نرم افزار تلفن همراه دانستنی های انتظامی – اجتماعی در ۲ نسخه (اپلیکیشن) طراحی و در «سایت پلیس، کافه بازار و ایران اپس» بارگذاری شده و شهروندان می توانند به صورت رایگان این نرم افزار را دانلود و نصب کنند.

وی در تشریح کارکردهای این نرم افزار مطرح کرد: شناساندن و آشنایی بیشتر مردم با ماموریت، وظایف قسمت های مختلف نیروی انتظامی، تشریح و توضیح چگونگی دریافت خدمات پلیسی و آگاه سازی عمومی با ارائه راهنمایی ها، پیام ها، توصیه ها و هشدارهای انتظامی – اجتماعی برای عموم مردم بخشی از کارکردهای این نرم افزار است.

سرهنگ بابایی گفت: در این نرم افزار علاوه بر معرفی خدمات انتظامی بخش هایی چون خانه و خانواده، کودک و نوجوان، کلیپ های نمایشی و آموزشی و ... گنجانده شده است. مجموعه به گونه ای تنظیم شده که بتواند برای کاربر به عنوان یک منبع جامع، کاربردی باشد.