گناه بزرگ برخی دست اندرکاران فتنه، امیدوار کردن دشمن است

محسن پیرهادی در سخنرانی پیش از دستور  سیصدو شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با نصاب مشارکت 85 درصدی و حضور 40 میلیونی رأی دهندگان، سنگین تر از آن بود که بدخواهان خارجی و داخلی نظام اسلامی بتوانند از کنار آن بگذرند و دندان های به هم فشرده شده از حقد و کینه شان را نمایان نکنند. همان ها که از مدت ها پیش برای چنگ انداختن به چهره ی مظلوم اما مقتدر نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشه ها داشتند.

وی ادامه داد: نقشه دشمن به حدی جامع و گسترده بود که از بزرگترین خبرگزاری های جهان تا فلان رئیس جمهور و رئیس مجلس و نخست وزیر سابق گرفته تا حتی کارمندان فلان شرکت دولتی و حتی دانشجویان فلان دانشگاه کوچک را شامل می شد. در این طرح جامع، حتی برای آن سناتور آمریکایی هم نقشی در نظر گرفته شده بود، آنجا که عکس دختری که ادعا می کرد توسط پلیس ایران کشته شده و بعداٌ معلوم شد چنین فردی وجود ندارد را پشت سر خود نصب کرد و در حین سخنرانی اش در مظلومیت معترضان ایرانی اشک ریخت.

پیرهادی گفت: فتنه، تمام عیار و پیچیده بود و تمام نقاط قوت و ارکان نظام را هدف گرفته بود. چه اینکه از هر فرصتی برای فتنه انگیزی استفاده می کرد و نماز جمعه، روز قدس، 13 آبان و 16 آذر 88 را به صحنه اختلاف و هرج و مرج تبدیل کرد. این البته خود از لطایف الحیل روزگار است که چگونه می شود روز قدس یا 13 آبان که روز ملی استکبارستیزی است و یا 16 آذر که مردم، شاهد کشته و مجروح شدن تعدادی از دانشجویان در اعتراض به آمریکا بودند، جولانگاه عده ای باشد که شیطان بزرگ، تمام قد پشت آنها ایستاده است. همانطور که بعدها آن مقام ملعون اسرائیلی گفت: « سبزها بزرگترین سرمایه ما در ایران هستند.»

وی تصریح کرد: عموم مردمی که برای استمرار و دوام نظام اسلامی رنج کشیده و خون داده بودند از این وضع خسته بودند. مظلومیت نظام اسلامی تا به آنجا پیش رفته بود که حتی در مجمع بین المجالس اسلامی، نماینده ای در جمع، خطاب به نماینده ی ایران گفته بود:«شما در کشورتان دموکراسی ندارید» و این وقتی دردناک تر است که بدانیم او به نمایندگی از دولت حسنی مبارک به این مجمع آمده بود.

پیرهادی افزود: هیلاری کلینتون بعدها در خاطرات خود نوشت که در آن هنگام شبکه اجتماعی توییتر می خواست فعالیتش را به علت توسعه و بروزرسانی، مدتی متوقف کند که از آنها خواستیم برای تقویت اثرگذاری بر فضای داخلی ایران فعالیتشان را ادامه دهند. حتی شبکه­ی خبری بی بی سی فارسی بنگاه خبرپراکنی انگلیس، تنها 6 ماه قبل از انتخابات 88 فعالیت خود را آغاز کرده بود.

وی گفت: همه اینها پیش می رفت تا اینکه جریان فتنه، بزرگترین اشتباه راهبردی خود را مرتکب شد و به تعبیری خودکشی کرد. از دو هفته مانده به روز عاشورا، رسانه های خارجی تمام تلاششان را کردند که ظهر عاشورا، صحنه­ آشوب و اغتشاش عده ای فتنه گر باشد و اتفاقا موفق هم شدند، غافل از آنکه این مردم ولایت مدار با حسین (ع) پیوندی ناگسستنی دارند و با رمز یاحسین قیام کردند،  با رمز یاحسین انقلاب شکوهمند اسلامی را به سرانجام رساندند و میدان های سخت مانند دفاع مقدس را به حماسه تبدیل کردند.

وی ادامه داد: فتنه گران نمی دانستند که هلهله گران ظهر عاشورا از سال 61 هجری گرفته تا 88 شمسی، ملعونان و منکوبان همیشه تاریخند و این ننگ ابدی از پیشانی آنها پاک نخواهد شد.

پیرهادی گفت: دیگر کسی حاضر نبود کوتاه بیاید، حجت بر همه تمام شده بود و «کشتی نجات حسین» حتی راه را به اندک فریب خوردگانی که واقعا از سر ندانستن به اشتباه افتاده بودند، نمایان کرد.

وی افزود: 9 دی همه آمده بودند، پیام همه مردم هم همان بود که آن دختر شهید بر روی پلاکارد کوچک خود نوشته بود: « گرگ ها خوب بدانند، اگر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز».

پیرهادی گفت: راهپیمایی میلیونی 9 دی که تدارکی هم برای آن نشده بود و در فاصله 3 روز بعد از عاشورا برگزار می شد، سیل عظیم و خروشان بود که طومار فتنه گران و دنباله های داخلی و خارجی شان را در هم پیچید و آنها را یکبار دیگر به این فکر انداخت که واقعا چه چیز است که تمام نقشه های 3 دهه گذشته دشمن را نقش برآب می کند.

وی تصریح کرد: رمز پیروزی اما همان است که 9 دی را 9 دی کرده، 9 دی تجلی کیمیای حسین در نهضت خمینی است. همان نهضتی که امروز پرچمداری مقتدر و مدبر دارد هم او که فرمود: « یکی از خصوصیاتی که در حادثه 9 دی هست که باز آن را کاملاٌ به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکته عظیم و عجیب تاریخی را بیان کردند. ماهی که خون بر شمشیر پیروز است.»

وی گفت: روز نهم دی به همگان یادآوری کرد که باید جبهه ات را مشخص کنی؛ در جبهه علی ایستادی یا جبهه معاویه؟ بله؛ کسی که با علی بیعت نکند، لاجرم زیر بیرق معاویه خواهد رفت. حق یعنی علی و باطل یعنی معاویه. تردد بین حق و باطل، خیلی پیچیده و نشدنی نیست، بلکه به کرات در طول تاریخ و در ایام معاصر، این آمد و شد بین جبهه حق و باطل را دیده و شنیده ایم. از کسانی خوانده ایم که نزدیک ترین افراد به پیامبر اکرم (ص) بوده اند ولی در دوران امیرالمؤمنین (ع) یا ساکت شدند یا علناً معارض و در تقابل بوده اند. از کسی که نتوانست حق را بین علی و بعضی از صحابه پیدا کند و مجبور شد به مرزها برود تا فقط با کفار، مقابله کند. حال آنکه اوضاع فتنه، یعنی غبارآلودگی فضا.

وی گفت: همانا آغاز پدید آمدن فتنه ها، هوا پرستى، و بدعت گذارى در احکام آسمانى است، نوآورى هایى که قرآن با آن مخالف است، و گروهى «با دو انحراف یاد شده» بر گروه دیگر سلطه و ولایت یابند، که بر خلاف دین خداست.

پیرهادی ادامه داد: پس اگر باطل با حق مخلوط نمى شد، بر طالبان حق پوشیده نمى ماند، و اگر حق از باطل جدا و خالص مى گشت زبان دشمنان قطع مى گردید. امّا قسمتى از حقّ و قسمتى از باطل را مى گیرند و به هم مى آمیزند، آنجاست که شیطان بر دوستان خود چیره مى گردد و تنها آنان که مشمول لطف و رحمت پروردگارند نجات خواهند یافت.

وی افزود: 9 دی روز این جناح یا آن جناح نیست. 9 دی روز همه مردم ایران در پیوند و بیعت با ولایت است و از همین روست که باید بزرگ داشته شود. فتنه 88 هم با تمام آن برنامه ریزی و هماهنگی خارجی و داخلی بساطش جمع شد اما به فرمایش رهبری فرزانه انقلاب « فتنه سال 88 برای ما یک زنگ بیدارباش بود که اگر ما خواب برویم، دشمن بیدار است و علیه ما توطئه خواهد کرد.»

پیرهادی متذکر شد: اما ارتباط 9 دی 88 با امروز چیست؟ « گناه بزرگی که برخی از دست اندرکاران فتنه در کشور انجام می دهند، امیدوار کردن دشمن است. دشمن را امیدوار می کنند که می تواند منفذی در بین مردم، در بین عوامل گوناگون و در بین مسئولان نظام باز کند.» این سخن صریح مقام معظم رهبری باید نصب العین همه باشد. نکند که عملکرد ضعیف ما در اقتصاد، دفاع ناکارامد ما از حریم فرهنگ جامعه و یا لبخند توأم با اعتماد ما به اجانب در عرصه بین ­الملل، دشمن را امیدوار کند...

پیرهادی گفت: استبعادی ندارد اگر بگوییم افرادی در فتنه 88 و مابعد آن در جبهه معاویه بودند. آنان به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مرتکب گناه نابخشودنی شدند. آنان مشمول لطف و رحمت خدا نشدند و نجات نیافتند و آن هم به خاطر لجاجت و اصرار بر آن گناه بزرگ بود.