دانش آموزان تغذیه مناسب را فراموش نکنند
با توجه به اینکه دانش آموزان در حال سپری کردن امتحانات دی ماه هستند باید آمادگی لازم را برای یک مطالعه خوب و مفید داشه باشند.
 
در همین راستا مهدی عباسی مشاور تحصیلی اظهار داشت:در اولین  گام دانش آموزان بهتر است  تغذیه مناسب را فراموش نکنند و میان وعده های مغذی همچون  گردو،پسته،کشمش،خرما و میوه را در برنامه خود داشته باشند.
 
زمان،مهمترین مسئله برای داشتن یک امتحان خوب
وی افزود:زمان مهم ترین مسئله برای یک مطالعه مناسب است و توصیه می شود مطالعه دقیق و عمقی جایگزین یک مطالعه سطحی شود و خلاصه نویسی در پایان درس خواندن فراموش نشود چرا که کمک بزرگی به فهم درس می کند.
 
این مشاور تحصیلی ادامه داد:دانش آموزان برای ساعت مطالعه باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا دچار کمبود وقت نشوند و باید یک روز قبل امتحان را به استراحت  و یا مرور نکات مهم و طلایی خود اختصاص دهند که برای این کار بهتر است در هنگام مطالعه نکات مهم را جداگانه در برگه ای نوشته و در روز های پایانی از آن بهره ببرند.
 
 خود داری از این کارها در روز های امتحان 
عباسی افزود:توصیه می شود سرعت درس خواندن خود را با دوستانشان مقایسه نکنند زیرا بیشتر باعث استرس آن ها می شود.
 
 وی بیان داشت:در روز های امتحان دانش آموزان به خصوص خانواده ها باید به این مسئله توجه کنند که از رفتن به مهمانی و یا حضور در مکان های شلوغ جدا خود داری شود.
 
این مشاور تحصیلی ادامه داد:رفع اشکالات درسی خود را برای روز آخر و ساعات نزدیک به امتحان  نگذارند.
 
معجزه داشتن امتحان خوب
عباسی اضافه کرد:مصرف صبحانه ی مناسب مثل شیر ،نان و پنیر،تخم مرغ در قبل از امتحان می تواند یک معجزه برای فهم بهتر سوالات باشد.
 
وی در پایان گفت:مصرف تنقلات سالم مثل میوه  و دانه ها می تواند در ساعات بین امتحانات برای دانش آموزان انرژی زا و مفید باشد.