تشریح آخرین وضعیت نابسامان داروخانه‌ها

مهدی سجادی در نشست خبری انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه بیمه‌ها تاکنون فقط تا تیرماه معوقات خود را پرداخت کردند در حالی که باید تا اخر آبان بدهی‌های خود را پرداخت می‌کردند، اظهار داشت: هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم مشکلات داروخانه‌ها بیشتر شود و اگر این روند ادامه پیدا کند  مجبور هستیم در اسفندماه نسخه‌های دارویی را فقط با دریافت پول نقد بپیچیم.

وی با گلایه نسبت به اینکه چرا طرحهای ملی به صورت مقطعی در کشور اجرا می‌شود، گفت: طرح تحول سلامت در کاهش هزینه‌های بیماران بستری کمک شایانی کرد ولی عدم پیش بینی مسائل مالی در گرو نظرات کارشناسی بیمه‌ها بود این طرح را با مشکلاتی مواجه کرد.

دبیر انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه طبق قانون بیمه‌ها باید معوقات داروخانه‌ها را پس از سه ماه پرداخت کنند خاطرنشان کرد: طبق همین قانون اگر این پرداختی در این مدت امکان پذیر نشد باید بیمه‌ها جریمه پرداخت کنند ولی متأسفانه هیچ وقت آنها نه معوقات خود را به موقع پرداخت کردند و نه برای تأخیر جریمه‌ای پرداخت کرده‌اند.

*داروخانه‌ها خدمات رایگان به بیمه‌ها می‌دهند

در ادامه این نشست خبری محمدباقری ضیاء عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران با تشریح وضعیت نابسامان داروخانه‌ها عنوان کرد: هم‌اکنون با توجه به معوقاتی که بیمه‌ها به داروخانه‌ها دارند به نوعی داروخانه‌ها خدمات رایگان به بیمه‌ها ارائه می‌دهند و ظلم مضاعفی به داروخانه‌ها وارد شده است که ضرر آن را مردم خواهند دید.

وی با خطاب قرار دادن بیمه سلامت ایرانیان گفت: ما از رفتار مسئولان این بیمه بسیار ناراضی هستیم حتی جواب نامه‌های ما را نمی‌دهند کما اینکه از بیمه تأمین اجتماعی نیز دل خوشی نداریم ولی حداقل در تأمین اجتماعی شاهد تلاش آنها برای کمتر کردن معوقاتشان هستیم که نمونه آن بحث قرارداد سومی بود که با بانک رفاه منعقد شد کما اینکه نتیجه این قرارداد را شاهد نبودیم.