اعصاب خود را تقویت کنید

سیدعلی کشاورز در ارتباط با راهکارهای تغذیه‌ای تقویت اعصاب اظهار داشت: مصرف مکمل‌های حاوی امگا 3 در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود، چرا که اکثر ما ایرانی‌ها مصرف ماهی را به میزان کم داشته و حتی همان مقدار هم ممکن است حاوی اندکی امگا 3 باشد. 

وی افزود: روغن دانه کتان نیز حاوی امگا 3 بوده و برای تقویت اعصاب، مصرف آن توصیه می‌شود، البته باید توجه داشت که تنها یک کپسول امگا 3 برای مصرف روزانه کافی نیست و می‌توان در هر وعده 3 کپسول امگا3 را استفاده کرد، البته به شرطی که فرد مشکل فشار خون نداشته باشد. 

متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف روزانه 4 گرم امگا3 هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند، گفت: با این حساب، روزانه می‌توان 14 کپسول امگا3 استفاده کرد. همچنین بیمارانی که داروهایی مثل والفارین و مشابه والفارین استفاده می‌کنند باید مراقب این موضوع بوده و بدون مشورت پزشک، از کپسول امگا3 استفاده نکنند. 

کشاورز عنوان کرد: امگا3 هیچ عارضه‌ای ندارد و یکی از بهترین آرامش‌بخش‌ها برای افراد به شمار می‌رود، پس از آن نیز ویتامین‌هایی همچون ویتامین‌های گروه‌های B، ویتامین C و E همچنین روی و زینک جهت تقویت اعصاب مصرف آن توصیه می‌شود. 

وی اضافه کرد: مصرف لبنیات به ویژه شیر به میزان لازم در شبانه‌روز علاوه بر اینکه به تنظیم خواب کمک می‌کند، سبب تقویت اعصاب می‌شود. سبزی‌های سبز تیره و پررنگ نیز به خاطر دارا بودن منیزیم در این زمینه مؤثر است.