معاون شهردار به شایعات حادثه پلاسکو پاسخ داد
مازیار حسینی، با حضور در جلسه شورای شهر با ارائه توضیحاتی در رابطه با شروع حادثه پلاسکو و اعلام حریق اظهارکرد: ساختمان پلاسکو سال 41 به بهره برداری رسیده است. 
 
وی افزود: ساعت 7 و 58 دقیقه روز 30 دی ماه، آتش نشان ها برای حضور در صحنه حادثه پلاسکو حاضر می شوند. در ابتدا سه ایستگاه به صورت هم زمان در 2 دقیقه به محل حادثه می رسند. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برخی شبهات ایجاد شده در فضای مجازی که سبب نگرانی شهروندان شده است تصریح کرد: با آمدن بالا برهای آتش نشانی، حریق ابتدا از بیرون و سپس از درون شروع به اطفا می شود. آتش نشان ها از پله برای رسیدن به محل اعزام می شوند. 
 
حسینی ادامه داد: مردم و کسبه حتی در طبقه نهم که محل حریق بوده است حضور یافته و اقدام به جمع آوری کالاهای خود می کردند. 
 
وی در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون استفاده از آب به جای فوم گفت: آتش نشان ها از فوم نیز در این حادثه استفاده کرده اند اما برای حریق های جامدات بهتر است از آب استفاده شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حریق ساختمان پلاسکو بار دیگر ساعت 9 و 30 دقیقه مشتعل شده است. 
 
حسینی با اشاره به آسیب پذیر بودن سازه ساختمان پلاسکو در مقابل آتش تصریح کرد: با کاهش بار روی سازه در پی آتش، حریق توسعه یافته و ساختمان ریزش کرده و یک کوه منسجم را ایجاد کرده بود. 
 
وی ادامه داد: آتش نشان ها هم زمان 3 عملیات اطفا، جستجو و آوار برداری را در دستور کار داشتند و یک دقیقه وقفه در کار آنها ایجاد نشد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص فرو ریزش های ابتدایی خاطرنشان کرد: ساعت 11 و 5 دقیقه دستور تخلیه ساختمان از سوی فرمانده عملیات اعلام و ساعت 11 و 35 دقیقه ساختمان به طور کامل ریزش کرده است. 
 
حسینی با اشاره به امکانات و تجهیزات استفاده شده در حادثه پلاسکو اظهارکرد: بعد از آوار، از امکانات عمرانی استفاده شد و نمی توان اعلام کرد که تجهیزات مورد نیاز داشتیم اما تجهیزات در اختیار ما نبود. 
 
وی در رابطه با تغییر جهات ترافیکی در محل حادثه گفت: با همکاری پلیس، کمترین مشکلات ترافیکی را در صحنه حادثه شاهد بودیم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یکی از دستاوردهای عملیات حادثه پلاسکو را ندادن تلفات بعد از ریزش ساختمان دانست و بیان کرد: خوشبختانه بعد از ریزش ساختمان، مصدوم  یا کشته ای در حادثه نداشتیم و این موضوع را می توان یکی از دستاوردهای عملیات حادثه پلاسکو نامید. 
 
حسینی با تاکید بر دپوی تجهیزات در صحنه حادثه اظهارکرد: بر اساس دستور شهردار تهران، یک زمین برای دپو تجهیزات در نظر گرفته شد و در کنار آن یک زمین نیز برای انتقال آوارها مد نظر قرار گرفت. اموال مردم در این بخش بود و ما موظف بودیم از آن حفاظت کنیم.
 
وی با اشاره به حضور دادستان تهران و معاونین وی در صحنه حادثه تصریح کرد: تخریب ساختمان های اطراف برای دسترسی به طبقات زیرین ساختمان بدون حکم قضایی محقق نمی شد و با همکاری دادستان تهران این موضوع محقق شد. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص اطلاعات موجود مبنی بر زنده بودن افراد در زیر آوار خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام پزشکی قانونی، 4 تن از شهروندان فوت شده در لحظات ابتدایی حادثه جان خود را از دست داده و این طور نبوده که این افراد در زیر آوار زنده باشند.
 
حسینی در خصوص چرایی استفاده نشدن از هلی کوپتر در صحنه حادثه پلاسکو تصریح کرد: استفاده از هلی کوپتر تاثیر گذار نبود و تمام زوایای حادثه مورد بررسی قرار گرفته بود. 
 
وی تاکید کرد: بسیاری از قضاوت هایی که از سر دلسوزی اعلام می شد، قابلیت اجرایی نداشت.