360 درخواست پلمب از سوی شهرداری ارائه شده است
محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز گفت: شهرداری ها در خصوص رفع خطر از بناها مسئول هستند. یکی از مسئولان قوه قضائیه نیز در جلسه مشترکی که با آنها داشتیم اعلام کرد که شهرداری 360 درخواست برای اعمال قانون پلمب ارائه کرده است و در بین آنها مدارس نیز دیده می شوند چه طور می شود که شهرداری در رابطه با پلاسکو اقدامی نکرده است. 
 
وی با اشاره به مهار آتش در یک مرحله اظهارکرد: اکثر مغازه ها از سقف کاذب برای احداث یک انبار در سقف مغازه خود استفاده می کرده اند و شهرداری باید این تخلفات را مشخص و آنها را به کمیسیون ماده 100 ارسال می کرده است. 
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون افزایش بودجه سازمان آتش نشانی تصریح کرد: اینکه افزایش اعتبارات حوزه ایمنی مورد توجه قرار گیرد در شرایطی که این افزایش چندان زیاد نیست به هیچ وجه اقدام مناسبی نیست. 
 
سالاری در رابطه با تجهیزات سازمان آتش نشانی در صحنه حادثه اذعان کرد: گفته می شود سازمان آتش نشانی پس از 15 دقیقه بعد از حضور در صحنه حادثه تجهیزات خود کافی را به صحنه رساند و در کنار آن مباحثی نظیر چرایی در اختیار نداشتن بیسیم آتش نشان ها مطرح است. 
 
وی با انتقاد از مشخص نبودن متولی بحران در صحنه حادثه پلاسکو خاطرنشان کرد: متاسفانه در دقایق ابتدایی حادثه، بسیاری از اصحاب رسانه حامی شهرداری تهران هم لباس مدیریت بحران بر تن کرده بودند و مشخص نبود مسئول مدیریت بحران در حادثه چه فردی است .