بدون ذره‌ای عقب‌نشینی به خدمت ادامه میدهیم

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر دلیل جلوگیری از برگزاری برخی جلسات در دانشگاه گفت: ما با نشاط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشجویی بسیار موافق‌ایم و مشارکت دانشجویان در این امور بسیار برای ما مطلوب است، اما از مسائلی که موجب تنش می‌شود اجتناب می‌کنیم و اجازه برگزاری چنین مراسمی را در دانشگاه نمی‌دهیم تا دانشگاه به محل درگیری تبدیل نشود. 

حریرچی درخصوص بودجه سال آینده گفت: سازمان نظام پزشکی پیشنهاداتی را ارائه داده است همچنین شورای عالی بیمه اقداماتی را انجام می‌دهد و ما تلاش ‌مان این است که بودجه مناسبی فراهم شود، اما مهم این است که پرداختی از جیب مردم معقول باشد و برای ارائه‌کنندگان خدمت نیز قیمت معقول باشد و قیمت تمام شده جبران خدمات آنها شود. 

وی درخصوص سوال یکی از خبرنگاران «مبنی بر اینکه وزارت بهداشت معمولا تخلفات جامعه پزشکی را به سازمان نظام پزشکی ارجاع می‌دهد و برداشت عموم این است که نظام پزشکی با این تخلفات برخورد قاطعانه‌ای نمی‌کند» گفت: برای این ساز و کار قانونی وجود دارد بحثی که هم اکنون نیز وجود دارد این است که آیا وزارت بهداشت که خود ارائه دهنده خدمت است باید تخلفات را نیز رسیدگی و قضاوت کند یا خیر. 

حریرچی افزود: شناسایی تخلف و گزارش آن است و بحث دیگر احراز تخلف و صدور محکومیت متناسب با آن است. قوانین فعلی به قوه قضائیه و نظام پزشکی این اجازه را داده است و ما نیز به همین شیوه عمل می‌کنیم، اما اینکه گفته می‌شود مردم معمولا از این قضاوت ناراضی هستند باید گفت هر دادگاهی درنهایت یک طرف ناراضی دارد.

وی گفت: اظهارات سایت سازمان بیمه سلامت برای ما معتبر است آنچه که گفته شده در سایت بیمه سلامت دکتر ربیعی از ادامه طرح تحول سلامت حمایت کرده است؛ بودجه‌ای که برای پزشک خانواده ارائه داده شده کفاف استان مازندران و فارس را هم نمی‌کند و هم اکنون بحث‌هایی مطرح شده که بودجه پزشک خانواده افزایش یابد.  

حریرچی گفت: در باقیمانده دولت ما مظلومانه ولی با افتخار و اقتدار خدمت‌رسانی را ادامه می‌دهیم؛ یک سال تاخیر در دریافتی داریم حتی تخصیص بودجه معمولی با مشکل مواجه است اما استراتژی وزارت بهداشت این است که خدمت‌رسانی بدون ذره‌ای عقب‌نشینی از ارائه بسته‌ها ادامه یابد.