مذاکره دولت با سازندگان داخلی برای تامین 1404 دستگاه واگن متروی تهران/ تحویل 250 دستگاه تا پایان سال 96

گروه اجتماعی- احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به توافق دولت و شهرداری تهران برای تزریق 1404 دستگاه واگن به ناوگان ریلی متروی پایتخت اظهار کرد: گویا دولت با سازندگان داخلی  برای ساخت این تعداد واگن وارد مذاکره شده  برخی از این مذاکرات نیز به توافق منجر شده است.

وی با اشاره به این که دو هفته قبل گزارشی از معاونت حمل و نقل شهرداری به شورا اریه شد، عنوان کرد: این گزارش تایید می کرد با توجه به بهره برداری دو خط 6 و 7 بزرگترین مشکل تامین واگن برای این دو خط جدید است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تعهداتی که دولت برای تمام کلان شهرهای دارای مترو دارد اشاره و اظهار کرد: ما اکنون به یک هزار و 400 واگن برای کاهش سرفاصله قطارها، جایگزینی به منظور تعمیرات اساسی و نیز تامین ناوگان خطوط جدید نیاز داریم. 

دنیامالی با اشاره به این که ساخت این واگن ها به دلیل ساخت داخل بودن اندکی زمان بر است، ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال 96  تعداد250 واگن از دولت تحویل بگیریم. 

این عضو شورای شهر در پایان گفت: در سال های آتی به مرور تعداد باقیمانده واگن های توافق شده ساخته و به متروی تهران تحویل داده می شود.

لیلا موسوی نسب