مدیریت اپلیکیشن تاکسیرانی باید با بخش خصوصی باشد/ تغییر تعرفه اسنپ و تپسی با تثبیت سهام

گروه اجتماعی- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که مدیریت اپلیکیشن تاکسیرانی باید با بخش خصوصی باشد، عنوان کرد: به نظر می رسد با تثبیت سهام  اسنپ و تپسی شاهد تغییراتی درقیمت تمام شده آنها خواهیم بود.

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره رونمایی از اپلیکیشن جدید تاکسیرانی و نیز وجود دو اپلیکیشن آنلاین درخواست خودرو در پایتخت اظهار کرد: در شرایط بازار آزاد اعتقاد به رقابت داریم و قطعا این رقابت به نفع شهروندان است.

وی ادامه داد: اما تعداد افرادی که در بازار به ارایه خدمت و رقابت می پردازند نباید نامحدود باشد. در اپلیکیشن های درخواست خودرو نیز همانند اپراتورهای تلفن همراه نیاز به تعدای شرکت داریم  که بتوانیم رقابت را شکل دهیم و در عین حال از هرج و مرج و اتفاقاتی که می تواند به ضرر مردم باشد جلوگیری کنیم. در نتیجه بیش از سه یا چهار اپلیکیشن برای تمام پایتخت نیاز نداریم.

تقی پور تاکید کرد: اپلیکیشن تاکسیرانی به رقابت بازار درخواست آنلاین خودرو شکل می دهد.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا سازمان تاکسیرانی به ایجاد تفاهم با اسنپ و تنبسی و به کارگیری تاکسیران های گردشی بر بستر موجود اقدام نکرد، گفت: همین که دو شرکت اسنپ و تپسی برای سهام خود قیمت های بالایی را ارایه می دهند به این معنی است که هنوز رقابت شکل نگرفته است و همانگونه که ذکر کردم نیاز به ایجاد رقابت در این بازار داریم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که قطعا تاکسیرانی در راه اندازی اپلیکیشن خود نباید تصدی گری کند، عنوان کرد: تاکسیرانی می تواند با سهام اقلیت این اپلیکیشن را راه اندازی کند اما حتی مدیریت این سامانه نیز باید با بخش خصوصی باشد. 

وی با بیان این که هر سرمایه گذاری باید به هزینه ای که برای راه اندازی یک کار کرده است برسد، خاطرنشان کرد: این هزینه در نهایت بر قیمت تمام شده کالا افزوده می شود. در نتیجه اگر تاکسیرانی مدیریت این سامانه را بر عهده بگیرد ممکن است هزینه هایی که برای افزایش قیمت سهام انجام می دهد بر قیمت تمام شده محصول افزوده شود.

تقی پور در مورد احتمال تغییر تعرفه های دو سامانه آنلاین درخواست خودرو در آینده اظهار کرد: به نظر می رسد با تثبیت سهام این دو شرکت شاهد تغییراتی درقیمت تمام شده خواهیم بود.

سخنگوی شورای شهر در پایان تاکید کرد: هر چه به صورت کنترل شده رقابت بین این سه سامانه تعریف و تشدید شود و ملاحظات لازم در این حیطه رعایت شود به نفع مردم است.

 

لیلا موسوی نسب