چند ماسک خانگی فوق العاده برای پوست

قبل از استفاده از هر نوع ماسک خانگی لازم است آن را روی قسمتی از پوست بدن، مثلا قسمت کوچکی از پوست دستتان امتحان کنید و مطمئن شوید که به  ترکیبات این ماسک خانگی حساسیتی ندارید. پوست صورت خود را از هر گونه آرایش و آلودگی پاکسازی فرموده و می توانید قبل از استفاده از ماسک از بخورهایی مانند بخور آویشن یا بابونه استفاده فرمایید. بعد از خشک کردن پوستتان از آن ماسک خانگی استفاده فرمایید.

ماسک خانگی شیر و عسل

عسل خواص فوق العاده زیادی چه در مورد مصارف خوراکی و چه در مصارف موضعی برای پوست داراست. از جمله خواص این ماده فوق العاده ترمیم پوستی برای زخم و جای آکنه و جوش هاست. جالب است بدانیم که تاثیر عسل در این مورد حتی بر روی اسکارهای قدیمی نیز به اثبات رسیده است. عسل همچنین با خواص آنتی باکتریالی که دارد موجب پاکسازی مناسب پوست و دارای خواص ضد آکنه است. همچنین عسل در ترکیب ماسک خانگی به عنوان مرطوب کننده بسیار موثری شناخته شده است.

برای تهیه ماسک خانگی عسل یکی از دستورهای بسیار ساده برای شما استفاده از یک قاشق عسل به همراه مقدار بسیار کمی شیر کم چرب (البته می تواند شیر محلی جوشیده شده و  پاکیزه باشد) است. استفاده از شیر برای کاهش غلظت عسل در استفاده بر روی پوست است. از این ماسک خانگی حداقل سه بار در هفته و بر روی جای زخم استفاده فرمایید.

ماسک خانگی پوست پرتقال و شیر

از پوست پرتقال ها استفاده مفید تری ببریم. ماسک خانگی پوست پرتقال و شیر یک روشن کننده بسیار مناسب برای قسمت های تیره پوست یا افرادیکه به دلایل مختلف دچار تیرگی  پوست شده اند است. یکی از دلایل اصلی تیرگی پوست کافی نبودن رطوبت آن است. این ماسک خانگی را می توان به عنوان رطوبت رسان و در افرادیکه صورت های کم حجم و پوست خشکی دارند ترکیب ماسک خانگی را با شیرهای محلی پرچرب تهیه فرمایید.

ماسک خانگی با گیاه جین سینگ و گل سرخ

استرس و رادیکال های آزاد ناشی از آن و یا ناشی از مواد غذایی نامناسب، آلودگی هوا، اشعه ها و امواج مضر و ... از اصلی ترین عوامل در بروز پیری پوست و افزایش سرعت در روند پیری و ایجاد چروک های پوستی هستند. ماسک خانگی جین سینگ یک آنتی اکسیدان قوی و آنتی استرس مهم برای پوست شما است و مصرف آن را به عنوان جوان کننده به شما  توصیه می کنیم.

طرز تهیه ماسک خانگی جین سینگ

مواد لازم جهت تهیه ماسک خانگی جین سینگ: گل سرخ، جو پرک، عسل، جین سینگ

سی گرم گل سرخ خشک شده را دم کرده و به آن جو پرک اضافه می کنیم. مقدار کمی عسل و یا موم آن را به ترکیب ماسک خانگی اضافه می کنیم. کمی پودر جینسینگ (یک گرم) بیافزایید. ماسک خانگی روی پوستتان بمالید و بعد از 15-200 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید.

این ماسک خانگی بجز خواص بسیار شاخص جین سینگ، گل سرخ و عسل برای پوست، دارای خاصیت لیفتینگ (بالا کشیدن پوست) است که برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست  مفید خواهد بود.

ماسک خانگی شکلات تلخ

شکلات تلخ با دارا بودن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می تواند به عنوان یک ماسک خانگی روشن کننده، تقویت کننده، محافظت کننده در برابر اشعه ماورای بنفش و ضد آکنه موثر باشد. ترکیب این ماسک خانگی به همراه عسل فوق العاده می شود.

طرز تهیه ماسک خانگی پوست با شکلات تلخ

مواد لازم: کاکائو تلخ، قهوه فوری، عسل، شیر در صورت نیاز
مقداری قهوه فوری را به همراه نسبت مساوی شکلات تلخ و نسبت مساوی از پودر کاکائو تلخ با هم ترکیب کرده و مقدار نصف این نسبت عسل به این ترکیب میافزاییم. این ماسک خانگی را در حرارت بسیار کم گرم کرده و بعد استفاده فرمایید. مقداری شیر نیز می تواند به ترکیب این ماسک خانگی اضافه شود.

ماسک خانگی ماست پروبیوتیک 

در این ماسک خانگی از ترکیب ماست پروبیوتیک با پالپ میوه هایی مانند: توت فرنگی، زغال اخته، پرتقال و گریپ فروت استفاده می کنیم. ترکیب این ماسک خانگی همچنین می تواند با لیمو نیز باشد که برای کاهش چربی پوست و جلوگیری از آکنه بسیار موثر است.