تصویب طرح کنترل بر واردات و خرید کالاهای خارجی در شهرداری
رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه سیصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی یک فوریت طرح کنترل و نظارت بر واردات و خرید کالاهای خارجی در شهرداری تهران، اظهار داشت: این مصوبه در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت و با ۲۲ امضا به تصویب رسید.
 
وی افزود: اعضا در خصوص یک فوریت طرح کنترل و نظارت بر واردات و خرید کالاهای خارجی در شهرداری تهران  توضیحاتی ارایه دادند که نظارت بر واردات و مبارزه با کالاهای قاچاق به عهده دولت است اما شهرداری تهران نیز در قراردادها با پیمانکاران خود باید استفاده از کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل است را ممنوع کند‌.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: پس از تصویب یک فوریت طرح کنترل و نظارت بر واردات و خرید کالاهای خارجی در شهرداری تهران این طرح به کمیسیون ها ارجاع داده شد تا در جلسات بعدی در دستور کار قرار گیرد.
 
تقی پور به بررسی لایحه اصلاحیه نحوه محاسبه تعرفه دفتر خدمات الکترونیکی شهر تهران اشاره کرد و گفت: این لایحه در دستور کار قرار گرفت و در نهایت اعضای شورای شهر تهران به افزایش ۱۰ درصدی تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک رأی مثبت دادند.
 
وی اضافه کرد: لایحه اصلاحیه نخوه محاسبه تعرفه دفتر خدمات الکترونیکی  برای تایید به فرمانداری تهران ارسال خواهد شد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: هم اکنون دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران ۵۲ خدمت را در ۲۳ دفتر به مشتریان و شهروندان ارایه می دهند.
 
تقی پور با اشاره به بررسی اعتراض ۱۲ نفر از مالکان به نظریه کمیسیون بدوی باغات و گزارش کمیسیون معماری و شهرسازی، تصریح کرد: این مصوبه نیز در دستور کار قرار گرفت و اعضا نظر خود را در خصوص آن ارایه دادند.
 
وی به گزارش کمیته فنی و حقوقی شورای شهر تهران در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو نیز اشاره کرد و گفت: قرار بود در این جلسه این گزارش نیز بررسی شود اما با توجه به کمبود زمان این گزارش در جلسه بعدی شورای شهر تهران ارایه خواهد شد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: گزارش کمیته فنی و حقوقی شورای شهر تهران در حادثه پلاسکو نسبت به گزارش ملی حادثه پلاسکو کامل تر است.