اتمام آموزش دو هزار راننده کارپینو/ ادامه مذاکرات اسنپ و تپسی با تاکسیرانی با هدف کسب مجوز

گروه اجتماعی- اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن جدید تاکسیرانی توسط شرکت خصوصی عنوان کرد: این شرکت موظف به جذب رانندگان تاکسی برای راه اندازی سیستم خود است.

وی با اشاره به این که اختلاف نظر تاکسیرانی با دو شرکت دارنده اپلیکیشن تاکسی آنلاین بر سر رعایت نکردن ضوابط و نظام های تاکسیرانی برای دریافت مجوز است، عنوان کرد: همچنین تاکسیرانی از این دو شرکت درخواست کرد از افرادی که شغل و حرفه اصلی آنها تاکسیرانی است استفاده کنند زیرا این افراد دارای کارنامه تاکسیرانی هستند و در صورت بروز تخلف امکان پاسخگویی به شهروندان وجود دارد. ضمن این که رانندگان تاکسی نیز از نظر اقتصادی آسیب می بینند.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که کارپینو به عنوان اپلیکیشن جدید تاکسیرانی کار خود را با تاکسی های موجود در شهر آغاز می کند، گفت: این روش راهی موثر برای جلوگیری از ضرررساندن به منبع درآمد تاکسیران ها و رانندگان آژانس است. 

وی با بیان این که اگر تاکسیرانی و دو شرکت دارنده اپلیکیشن تاکسی آنلاین به توافق می رسیدند از بستری که وجود داشت برای جذب رانندگان تاکسی و آژانس استفاده می شد، خاطرنشان کرد: اما این دو شرکت به دلیل این که با رانندگان فعلی خود قرارداد منعقد کرده است امکان جذب رانندگان تاکسی را نداشت و با پیشنهاد تاکسیرانی موافقت نکرد. این در حالیست که اکثر رانندگان این دو شرکت به عنوان شغل دو یا حتی سوم خود با این شرکت همکاری می کنند.

شاکری  با بیان این که دریافت مجوز حمل و نقل عمومی از تاکسیرانی برای این دو شرکت منوط به استفاده از رانندگان تاکسی است، خاطرنشان کرد: در نتیجه مذاکرات با این دو شرکت اسنپ و تپسی همچنان ادامه دارد تا این شرکت بتوانند مجوز خود را دریافت کنند.

وی همچنین از اتمام مراحل آموزشی دو هزار راننده تاکسی اپلیکیشن کارپینو خبر داد و اظهار کرد: آموزش 8 هزار راننده دیگر هنوز باقی مانده اما آنچه که مسلم است تمامی تاکسی ها اعم از خطی و آژانس در آینده به سمت تاکسی آنلاین شدن حرکت خواهند کرد و دیر یا زود هر شخصی که دلسوز رانندگان تاکسی است باید به آنها استفاده از شیوه های جدید و تکنولوژی جدید در این حوزه را یاد بدهد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر این که شیوه سنتی حمل و نقل مسافر در آینده جوابگوی نیاز شهروندان نخواهد بود، گفت: این شیوه ناامن و غیر قابل کنترل است و به درستی نمی توان این تعداد زیاد از تاکسی را مدیریت کرد. این در حالی است که تاکسی آنلاین به روز و ارزان تر است.

شاکری با اشاره به این که در آینده تاکسی های گردشی حذف خواهند شد، عنوان کرد: تمامی اطلاعات موجود در روند جابجایی مسافر در نرم افزار ذخیره شده و این روش ایمنی و امنیت را برای مسافر به همراه دارد. ضمن این که درآمد رانندگان تاکسی نیز افزایش می یابد.

لیلا موسوی نسب