دولت حتی یک ریال از سهم خود در حمل و نقل عمومی تهران را پرداخت نکرد‌

محسن پیرهادی با اشاره به معضل ترافیک و مشکلات حاصل از آن در پایتخت اظهار داشت: جمعیت بالای شهر، افزایش بی‌رویه خودرو و کمبود در سامانه‌های اصلی حمل و نقل عمومی از جمله علل تأثیرگذار در ترافیک تهران است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با بیان اینکه در این رابطه دولت در دو حوزه کوتاهی داشته بیان کرد: طبق قانون 50 درصد هزینه حمل و نقل عمومی تهران باید ازسوی دولت تامین شود، این در حالی است که دولت فعلی حتی یک ریال از این سهم قانونی را نپرداخته است و مجموع بدهی انباشته شده دولت‌ها به شهرداری تهران نزدیک به 16 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی به 19 هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد، بودجه مترو به سختی تامین می‌شود و از سویی احداث هر کیلومتر خط مترو‌، 240 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که در طول این سال‌ها شهرداری تهران به تنهایی اقدام به به این کار کرده و دولت هیچ کمکی نکرده است.

عضو پارلمان شهری با انتقاد از شیوه مدیریت دولت گفت: دولت از آنجا که نتوانسته با اعمال مدیریت صحیح، شرکت های خودروسازی را به سود دهی برساند، با اقدامات فوریت دار و وام های مختلف و طرح های تحویل فوری خودرو، تعداد وسائل نقلیه سطح شهر را به صورت بی رویه افزایش می دهد و تنها به فکر خالی کردن انبار خودروسازها است، به طوریکه این موضوع درسال گذشته، اعتراض شهردار تهران را به همراه داشت و این موضوع خیابان های تهران را به پارکینگ تبدیل کرده است.

پیرهادی گفت: تهران با داشتن نزدیک به 9 میلیون جمعیت، یک ابر شهر محسوب می‌شود. حل معضل ترافیک تنها در حوزه ‌شهرداری تهران نیست بلکه باید بار اصلی آن به دوش دولت و انجام تعهدات آن باشد که اگر این تعهدات از سوی دولت اجرایی نشود دیگر راه چاره‌ای برای ترافیک تهران وجود نخواهد داشت.