جستجو برای یافتن معدنکاران محبوس شده ادامه دارد

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با آخرین وضعیت امداد رسانی به معدنکاران زمستان یورت آزاد شهر اظهار داشت: در این حادثه 2 انفجار رخ داده است.

وی افزود: حادثه دیدگان احتمالی ٥٥ تن برآورد می شود و تعداد مصدومان انتقالی به مراکز درمانی توسط اورژانس و هلال احمر 27تن هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به گزارش کارگران حاضر در معدن در رابطه تعداد کاگران محبوس شده در معدن گفت: طبق گزارش های رسیده احتمال می رود ٤٠ تن در معدن محبوس شده باشند.

سلیمی بیان داشت: تا این لحظه کارانتقال سیستم های تنفسی آتش نشانی با بالگرد هلال احمر گرگان به منطقه انجام شده است و  ٦٢ تن در قالب ١٧ تیم عملیاتی از پایگاه های شعب استان گلستان به همراه ٢ قلاده سگ جستجوگر به محل اعزام شده اند.

وی افزود: همچنین ١١ دستگاه آمبولانس و ٦ دستگاه خودروی کمکدار و ٢ تیم واکنش سریع از خراسان شمالی و یک تیم از سمنان به محل اعزام شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا امدادگران، جسد جدیدی از کارگران را پیدا کرده اند،گفت: تا این لحظه امدادگران جسد جدیدی را پیدا نکرده اند.