ثبت الکترونیکی طلاق در ۱۱ استان کشور

انوشیروان محسنی‌بندپی درباره طرح ثبت الکترونیکی طلاق اظهار کرد: این طرح با همکاری قوه قضائیه در مرحله اجرا قرار گرفته است؛ در این اقدام به تناسب مشکلات موجود میان زوجین در حلقه‌های مشاوره‌ای سعی به بازگشت مجدد این افراد به زندگی مشترک و سازش می‌شود.

کاهش 8 درصدی طلاق در خراسان رضوی

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق در خراسان رضوی به صورت پایلوت انجام می‌شود، تصریح کرد:با اجرای این طرح در خراسان رضوی ضمن کاهش 30 درصدی مراجعان به دادگاه، آمار طلاق نیز در این استان هشت درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال 94 با اقدامات صورت گرفته توسط اورژانس اجتماعی حدود 2 هزار و 880 زن و یک هزار و 440 مرد با مداخلات به هنگام از اقدام به خودکشی نجات یافتند، خاطرنشان کرد:اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت مستقر خواهد شد.

محسنی پندپی به برگزاری بزرگترین طرح اجتماعی کشور در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در سطح مدارس در راستای کاهش طلاق و توانمندسازی در راستای زندگی مشترک امسال اجرا خواهد شد.

شنوایی‌سنجی 90 درصد نوزادان

وی درباره غربالگری شنوایی‌‌سنجی نوزادان یادآور شد: بالای 90 درصد نوزادان سنجش‌ شنوایی شده و 90 درصد کودکان سه تا پنج سال نیز در راستای سنجش بینایی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم، بحث اختلالات طیف اُتیسم است، تاکید کرد: بنا بر اطلاعات به دست آمده، نُرم جهانی آن به‌گونه‌ای است که به ازای 100 کودکی که متولد می‌شود یک نفر مبتلا به اختلال طیف اتیسم است.

محسنی بندپی متذکر شد: در بیماری اتیسم اگر زیر سه سالگی شناسایی و مداخلات استاندارد، باکیفیت، علمی و کارشناسی باشد قطعاً آن شدت بیماری که بعداً ممکن است وجود داشته باشد، کنترل و مهار می‌شود؛ از سیاستهای بهزیستی شناسایی به موقع است و باید مداخلات استاندارد و به‌هنگام باشد.

وی یادآور شد: در بحث آلزایمر نیز اگر شناسایی‌ها به موقع و به‌هنگام باشد می‌توان از شدت بیماری پیشگیری کرد تا با طیف شدید اختلال مواجه نشویم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود 2 هزار و 800 نفر در حدود 70 مرکز مراقبتهای روزانه اتیسم تحت مراقبت، آموزش و ارتقاء رشد تعاملی سلولهای عصبی هستند و در سال 96 گسترش مراکز اتیسم از استراتژیهای سازمان بهزیستی است.