نقش شهروندان در کاهش ابتلا به بیماری‌های واگیردار
محمود نبوی گفت: با شروع فصل تابستان،شرایط برای شیوع بیماری‌های روده‌ای از جمله وبا وجود دارد با این حال هرساله با پیشگیری‌های انجام شده، اشاعه این بیماری‌ها رابه حداقل رسانده و سلامت جامعه را کنترل می‌کنیم.
 
وی افزود: عملکرد خوب آموزش‌های ارائه شده برای بهبود سطح بهداشت جامعه، منجر به کاهش چشمگیر بیماری‌های روده‌ای در ۶ سال اخیر شده است. همچنین هرساله ۱۹۰ هزار نمونه کشت از اسهال‌های آبکی گرفته می‌شود تا ازشیوع بیماری‌های واگیردار در فصل تابستان جلوگیری شود. 
 
معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: با توجه به کلرزنی آبهای کشور، احتمال شیوع بیماری‌های مربوطه کاهش یافته است. این درحالی است که براساس آمارهای موجود تا سال ۷۲، ۲۰ تا ۳۰ هزار مورد ابتلا به بیماری حصبه در کشور رویت شده بود، اما در حال حاضر این آمار به زیر ۱۰۰۰ مورد مبتلا، رسیده است. 
 
وی عنوان کرد: امکان ابتلا به بیماری‌های روده‌ای در فصل تابستان، از ۴۰ درصد در روستا‌ها و ۲۰ درصد در شهرها، به ۱ الی ۲ درصد رسیده است.
 
نبوی در خصوص نقش شهروند در کاهش ابتلا به بیماری‌های واگیردار فصل تابستان اذعان داشت: علاوه بر پیشگیری سازمان‌های مربوطه برای کاهش میزان ابتلا به بیماری‌های واگیردار در کشور، مردم نیز باید به برخی نکات توجه کنند.بنابراین توصیه می‌شود شهروندان در پارک‌ها و فضاهای عمومی حتما از آب‌های آشامیدنی سالم استفاده کنند، از نگهداری مواد غذایی در مجاورت هوای گرم جلوگیری و از مصرف غذاهای یکبار گرم شده اکیدا خودداری کنند.