به نظر می‌رسد مسئولین مردم را نامحرم می‌دانند

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با اشاره به شکایات برخی کاندیداهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ تا آخر وقت اداری روز یک شنبه زمان برای شکایت به هیأت نظارت استان داشتیم.

وی با بیان اینکه هیأت نظارت باید بعد از بررسی نظر خود را اعلام کند گفت: اما  فرمانداری تهران صحت انتخابات شورا را تأیید کرده است.

شاکری با بیان اینکه این شکایت کاندیداها مربوط به تغییر تعداد آرا نبوده است،‌گفت: ما فقط می‌خواهیم شفاف‌سازی صورت گیرد و اعتماد عمومی افزایش یابد.

عضو فعلی شورای چهارم گفت: قول داده بودند که 10 درصد آرا بازشماری شود. 

وی به نامه  مهدی چمران به لاریجانی و وزیر کشور اشاره کرد و گفت: در این نامه متذکر شدند که انتخابات بر خلاف دوره‌های قبل بوده است و رویه تغییر کرده است.

شاکری با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسئولین مردم را نامحرم می‌دانند گفت: صورتجلسه انتخابات و از اعلام آرای صندوق‌ها هم جلوگیری کرده‌اند.

وی به بازشماری مجدد آرا در شهر اهواز اشاره کرد و گفت:‌ زمانی که آ‌را بازشماری شد با آرا قبل متفاوت بود و اعضا تغییر می‌کردند حتی به سمت ابطال هم حرکت کردند و همچنین در شورای شهر ساری کلا انتخابات ابطال شد و در اردبیل هم مواردی از این دست صورت گرفت.

شاکری اضافه کرد: باید به تخلفات رسیدگی شود و شفاف‌سازی در این زمینه صورت گیرد و این کار وظیفه هیأت نظارت است که باید مستقلا و با نرم‌افزار خودشان آرا را تجمیع می‌کردند این کار را انجام ندادن و از همان سیستم هیأت اجرایی استفاده کردند.

وی به جلسه‌ای که برخی از کاندیداها با رؤسای هیأت نظارت داشتند اشاره کرد و گفت: در آن جلسه 4 صندوق را به اتاق آوردند و گفتند اگر حاضرید این صندوق‌ها را بازشماری کنیم اگر نتایج تغییر پیدا کرد کل صندوق‌ها را بازشماری می‌کنیم و اگر تغییر پیدا نکرد شما از شکایت خود صرفنظر کنید.

به گفته شاکری در آن جلسه فرماندار، رئیس هیأت نظارت، بادامچی و چند عضو هیأت نظارت دیگر حضور داشتند.

وی گفت: یک راه دیگری که برای ما در نظر گرفتن این بود که بعد از پایان مهلت رسیدگی به شکایت شهرستان‌ها که شنبه بود 10 درصد آرا را دوباره بازشماری می‌کنیم و این 4 صندوق را هم در داخل آنها قرار می‌دهیم اما هیچ کدام از این دو  امر رخ نداد.