معجزه ماسک ماست و خیار

آب رسانی (هیدراته) به پوست یکی از بهترین اقدامات مراقبتی از پوست است که سبب حفظ جوانی و سلامت و طراوت پوست می‌شود. امروزه در بسیاری از مراکز زیبایی، آب رسانی را به کمک مواد و دستگاههای گوناگونی انجام می‌دهند.

 

روشهای هیدراته طبیعی

 

عسل و روغن بادام

 

عسل یکی از معجزات طبیعت است که تاثیرات چشمگیری بر سلامت پوست و زیبایی پوست صورت خواهد گذاشت.

 

روش تهیه ماسک عسل و روغن بادام

 

برای تهیه یک ماسک طبیعی و آب رسان برای پوست، کافی است ۳ قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام در ظرفی مخلوط کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. این ماسک برای سلامت پوست صورت بسیار مفید است.

 

ماسک آب رسان پوست صورت را روی پوست صورت برای مدت تا ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد پوست را با آب بشویید. این ماسک کمک می‌کند تا پوست رطوبت لازم را از عسل دریافت کرده و شادابی خود را بازیابد. این ماسک همچنین درمان مناسبی برای پوست‌های بسیار خشک است و نقش محافظتی از پوست صورت در برابر پیری زودرس را دارد.

 

خیار و طراوت پوست

 

استفاده روزانه یا یک روز در میان از ماسک خیار و شیر از جمله ساده‌ترین روش‌هایی است که به حفظ جوانی، شادابی و نرمی پوست کمک می‌کند.

 

روش تهیه ماسک خیار

 

برای تهیه این ماسک بهتر است یک خیار تازه را پوست کنده و مغز آن را به صورت حلقه‌های باریک درآورید، سپس یک کاسه کوچک را از شیر پرچرب پر کنید و حلقه‌های باریک خیار را به مدت ۱۰ دقیقه درون شیر خیس کنید. سپس این حلقه را روی پوست صورت بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند.