امن ترین و آرام ترین حج را برگزار خواهیم کرد
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در همایش زائرین حج تمتع تصریح کرد: پیش بینی ما این است که به فضل الهی امسال امن ترین و آرام ترین حج را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به نظر مراجع عظام تقلید که خوف ایجاد شده مانع استطاعت حج نمیشود، افزود: حج از ارکان دین مبین اسلام است و برای انجام این فریضه حضرت ابراهیم خلیل فرا خوان عمومی برای اهل اسلام داده است.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به حدیثی از امیر المومنین امام علی (ع) که فرموده است: " الله الله بیت ربکم" و با تبیین آیات و احادیثی در مورد وجوب برگزاری حج عنوان کرد: در سال گذشته تمام تلاش خود را برای برگزاری مراسم حج به کار بستیم تا این فریضه الهی اجرا شود ولی چون تعهد و تضمین دقیق و کافی از طرف سعودی در این راستا به ما داده نشد علیرغم میل باطنی حج تعطیل شد ولی ما به هیچ وجه خواستار تعطیلی حج نبودیم چون دین اسلام به ما اجازه چنین کاری را نمی دهد.

وی افزود: ما نمی توانیم حج نرویم. کعبه قبله ما مسلمانان است. هر روز پنج بار رو به سوی این قبله نماز به جا می آوریم؛ همه اعمال عبادی ما رو به سوی این خانه خدا است. شش نفر از معصومین بزرگوار در مدینه دفن شده اند، ما عاشق ائمه اطهار و پیامبر عظیم الشان اسلام هستیم. این اماکن مقدسه محل نزول وحی است. مهبط و محل نزول فرستگان الهی است. طبق حدیثی از پیامبر (ص) بین منبر پیامبر(ص) و قبر شریف ایشان باغی از باغهای بهشت است. به هیچ وجه با تبلیغات سوء یک عده افراد مغرض و بی اطلاع نباید از این فریضه الهی دست کشید.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه گفت: امسال بعد از دریافت دعوتنامه رسمی از طرف مسئولین حج عربستان اقدامات مقتضی در این خصوص انجام گرفت و توافق نامه ای بین ما و طرف سعودی امضا شد و تمام خواسته های ما در این توافقنامه آمده است. وزیر حج عربستان در ابتدای این توافقنامه بیان کرده است که ما خوش آمد به زائران ایرانی می گوییم و تمام امکانات خود را بسیج می کنیم برای اینکه زائران راحت باشند و امنیت و حرمت آنها تا زمانیکه درداخل عربستان و مکه و مدینه هستند کاملا حفظ بشود. این توافقنامه توسط وزیر حج عربستان امضا شده است و به ما قول داده اند که این توافقنامه به طور قطع اجرا بشود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه حج ما ایرانیها به اعتراف خود سعودیها منظم ترین حج ها می باشد، افزود: در طول سالهای گذشته مشکل خاصی نداشتیم. اما حرکتی از پارسال و امسال شروع شده است عده ای که از فرهنگ اسلام بی خبر هستند شروع کرده اند با اصل حج مخالفت کنند و عنوان کردند که پول حج را برای فقرا هزینه کنید اما غافل از اینکه حجاج ما هم به حج می روند و هم به فقرا کمک می کنند و بسیاری از کسانی که به حج مشرف می شوند از خیرین عزیز این کشور می باشند.

در طول سالهای متمادی که حج برگزار شده است هیچ گونه تعرض و توهینی به زنان ایران و شیعه در حج نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به کلیپ های پخش شده در فضای مجازی برای تضعیف حج و منصرف کردن مردم ایران از این سفر معنوی عنوان کرد: عده ای با توسل به دروغ می خواهند در جلوی این حرکت عظیم معنوی سنگ اندازی کنند.

وی در ادامه با ذکر نمونه هایی از این موارد افزود: از جمله کلیپی منتشر کرده اند که : "خطیب مسجد الحرام در خطبه های نماز جمعه گفته است خون شیعه هدر می باشد." ما شش ماه خطبه های مسجد الحرام را بررسی کردیم و دیدیم که چنین چیزی نیست بلکه این کلیپ یکی از مفتیان وهابی در اردن و مصر است که به نام امام جماعت مسجد الحرام پخش کرده اند و این دروغ محض می باشد.

وی ادامه داد: کلیپ دیگری درست کرده اند و گفته اند که این فرد سفیر اسبق ایران در عربستان بوده است و این فرد حرفهای دروغ زده تا مردم را بترسانند ولی با تحقیقات انجام شده مشخص شد این فرد یک ضد انقلاب فراری است که به اتهام فساد مالی ، کلاهبرداری و مسایل سوء اخلاق ، تحت تعقیب بوده و از کشور فرار کرده است.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه حج از روابط سیاسی دو کشور جدا است، عنوان کرد: کلیه توافقات در راستای انجام عزتمندانه و آبرومند حج با طرفهای سعودی انجام شده است و آنها اطمینان داده اند که امنیت و آرامش کامل را برای زائرین ایرانی در این سفر معنوی تامین کنند و من به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی می گویم که جای نگرانی نیست و امسال به حول و قوه الهی حجی آرام و عزتمندانه برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان به زائرین توصیه کرد که در کلاسهای آموزشی کاروانهای حج به طور منظم شرکت نمایند و راهکارهای لازم را از روحانیان و مدیران کاروانها فرا بگیرند.