کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت در دوره اخیر مدیریت شهری

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم آیین افتتاح ۸۸ پروژه منطقه ۱۹ و بهره برداری از ۷ ایستگاه آتش نشانی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: طی 12 سال گذشته و از زمانی که مسئولیت و مدیریت شهر تهران را پذیرفتم اقدام جهادی خود را از همین منطقه 19 آغاز کردم و امروز هم که روزهای پایانی مدیریت شهری خود را پشت سر می‌گذارم به طور اتفاقی گذرم به این منطقه افتاده است.

وی افزود: بر اساس باور‌های انقلاب مهمترین هدف شهرداری ارتقای کیفیت زندگی در مناطق جنوبی تهران به ویژه منطقه ١٩ بود که امروز این هدف محقق شد.

قالیباف بیان کرد: فاصله طبقاتی در شمال و جنوب تهران طی ١٢ سال گذشته روز به روز افزایش پیدا کرد، اما با توجه و نگاه ویژه شهرداری به جنوب تهران و با اقدامات جهادی فاصله طبقاتی شمال و جنوب نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش هم یافته است.

وی عنوان کرد: یکی از سخت ترین کار‌هایی که تاکنون توسط مدیریت شهری انجام شد ساخت خط 3 مترو در جنوب تهران است، در حالی که برای افتتاح خط 3 در بخش شمالی کار راحتی را پیش رو داشتیم، اما هدف ارتقای کیفیت زندگی برای جنوب شهر است.

قالباف عنوان کرد: اگر دلسوز کشور هستیم، سلیقه و جناح مهم نیست و باید به میدان بیاییم و مشکلات را رفع کنیم و در حال حاضر این ظرفیت در کشور برای کار کردن فراهم است و ایران منابع مالی مناسبی دارد و در این راستا باید به جوانان اعتماد کنیم.

وی افزود: ناکارآمدی اقتصاد و بیکاری ضعف مدیریتی و معضل اجتماعی کشور است.

شهردار تهران گفت: باید مشکل بیکاری را حل کرد، چرا که بیکاری زمینه فساد و اعتیاد را فراهم می‌کند و باعث تاخیر در ازدواج جوانان می‌شود.

وی در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران اذعان کرد: ٧ ایستگاه آتش نشانی در منطقه ١٩ به بهره برداری رسید و تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی از ١٢٥ ایستگاه عبور کرد، این در حالی است که در سال ٨٤ فقط ٧٥ ایستگاه داشتیم.

قالیباف گفت: در ماه‌های اخیر شاهد آتش سوزی برج‌ها و ساختمان‌های تجاری بزرگ در کشور‌های خارجی بودیم و مردم مشاهده کردند که شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو چگونه با ایثار و گذشت جان و مال خود را به آتش زدند تا از جان و مال مردم حفاظت کند.