خبری خوش برای معلمان مدارس غیردولتی

 حسن مسعودی مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 70 درصد شاغلان مدارس غیردولتی تحصیلات عالیه دارند، اظهار داشت: 262 هزار نفر در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند که از این تعداد 62 هزار نفر بازنشسته و 200 هزار نفر معلم و نیروی آزاد محسوب می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایجاد هر شغل 100 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، در واقع مدارس غیردولتی با جذب و اشتغال این افراد 20 هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای دولت داشته‌اند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر فرض کنیم این مدارس در تهران نباشند، چه اتفاقی می‌افتد، اضافه کرد: برای مثال در منطقه یک، تراکم فعلی مدارس دولتی 28 نفر است که با فرض حذف مدارس غیردولتی به 45 نفر می‌رسد. این آمار در صورت حذف این مدارس در منطقه 2 به 51 و در ناحیه 2 اصفهان به 39 نفر می‌رسد.

مسعودی با بیان اینکه تمام قوانین بالادستی بر تقویت و توسعه مدارس غیردولتی تأکید دارند، ادامه داد: ما به دنبال اجرای این قوانین در حیطه تقویت این مدارس هستیم.

وی تصریح کرد: برخی از معلمانی که جزو آمار 200 هزار نفری مدارس غیردولتی هستند، ممکن است تنها 4 ساعت در این مدارس تدریس کنند یا از برخی نهادها یا مراکز دیگر به این مدارس بیایند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مصمم هستیم از ابتدای سال تحصیلی جاری تمام افرادی که در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند، بیمه شوند.

مسعودی با بیان اینکه در قانون جدید کارکنان پاره‌وقت هم مشمول بیمه شده‌اند، اظهار داشت: در قانون قدیم چنین پیش‌بینی‌ وجود نداشت و اکنون با توجه به میزان ساعات افراد پاره‌وقت، مدارس مکلف به بیمه تمام کارکنان هستند.

وی با تأکید بر اینکه تمام افرادی که در مدارس غیردولتی شاغل هستند، باید به حقوق خود برسند، بیان داشت: قانون این مدارس باید به تمام معنا عملیاتی شود برای مثال تبصره ماده 25 قانون جدید برای تأمین پوشش بیمه‌ای کارکنان از محل اعتبارات صندوق حمایت اشاره دارد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ماده 10 قانون جدید بانک‌ها را برای تأمین نیازهای مدارس غیردولتی به صورت کمک‌های قرض‌الحسنه مکلف کرده‌ است و ماده 11 به پرداخت یارانه تسهیلات توسط دولت برای خرید تجهیزات این مدارس تأکید دارد.

مسعودی عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید زمین‌های مازاد خود را به صورت اجاره و فروش در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهد و ما در تلاش هستیم مواد حمایتی این قانون را اجرا کنیم.