جشنواره انجیر در آرادان

علی محسنی با بیان اینکه نخستین جشنواره انجیر، هفته جاری در آرادان برگزار می‌شود، تاکید کرد: این جشنواره چهارشنبه یازدهم مرداد ماه جاری از ساعت ۸.۳۰ در فرهنگسرای شهید فهمیده  این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفی میوه بهشتی انجیر به عنوان نماد باغداری آرادان، پتانسیل‌های باغداری شهرستان و محصولات فراوری شده انجیر، جذب گردشگر، افزایش روحیه شادابی و نشاط در مردم و معرفی پتانسیل‌های گردشگری منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره خواهد بود همچنین برپایی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، باغی، روستایی و عشایری در این جشنواره وجود خواهد داشت.

از جاذبه های آرادان می‌توان به امامزاده علی اکبر(ع) با قدمت ایلخانی، امامزاده شاه سلطان نظر(ع)، بازار تاریخی، تپه تاریخی شاه نظر، مسجد جامع و حسینیه، کاروانسرای دهنمک، روستای هدف گردشگری پاده و مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف اشاره کرد.

بنای تاریخی پیر اردیان شاهرود مرمت شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود نیز با بیان اینکه بنای تاریخی پیر اردیان مرمت اضطراری شد، بیان کرد:  به دلیل نشست دیوار و ایجاد ترک در بنای تاریخی پیر اردیان، کار مرمت اضطراری این بنای تاریخی انجام شد.

حمید رضا حسنی گفت: شمع بندی، پی بندی، دوخت و دوز ترک‌ها و اجرای پشت بند از جمله  فعالیت‌های انجام شده برای مرمت این بنای تاریخی است.

وی افزود: بنای تاریخی پیر اردیان در روستای اردیان از توابع بخش مرکزی شاهرود واقع شده و درسال۸۶ به شماره ۱۹۱۳۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.