سه شنبه هفته آینده؛ آخرین جلسه شورای شهر چهارم

مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که طرح دو فوریتی برای طراحی و ساخت المان رشادت و شهامت شهید والا مقام محسن حججی جهت نصب در یکی از میادین شهر نیز تصویب شد، گفت: گزارش معاون شهرسازی شهردار مفصل بود، اما به احتمال قوی باز هم در جلسه بعد ادامه خواهد داشت، چراکه مباحث زیاد است و حتما نیز باید ارائه شود.

وی ادامه داد: مهمترین نکات جلسه امروز، نحوه صدور مجوزهای سیستماتیک، مباحث مربوط به بلند مرتبه سازی، میزان پرونده‌های ساخت و ساز، توزیع نسبتا عادلانه پروژه‌ها در شمال و جنوب شهر بود.

رئیس شورای چهارم شهر تهران گفت: اول شهریورماه روز چهارشنبه است و ما روز سه شنبه جلسه خواهیم داشت، چرا که معتقدیم باید تا لحظه آخر به وظیفه خود عمل کنیم.در جلسه آخر شورای چهارم گزارشی از عملکرد چهار ساله شورا خواهیم داشت.اول شهریور برای آغاز به کار شورای جدید یک بدعت قانونی است و اصرار ما صرفا جهت پایبندی به قانون است، وگرنه چند روز این طرف و آن طرف تفاوتی ندارد.

چمران به منتخبان شورای پنجم گفت: توصیه می‌کنم بر اساس برنامه‌ی مدون کار را جلو ببرند و همچنین از مطرح کردن مسائل سیاسی در شورا خودداری کنند.

وی افزود: باید اعضای جدید شورای شهر از سایه افکندن مسایل سیاسی بر جلسات شورا برحذر باشند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: درست است که کار ما در شورا رو به اتمام است، اما همچنان دغدغه‌های زیادی را برای شهر داریم. اعضای جدید نیز مراقب باشند، در دوران برزخ بین شوراها نگران قوانین مجلس شورای اسلامی مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده هستیم که اگر مصوب شود به شورا و شهرداری ضربه می‌زند.