مردم خواهان کاهش فاصله طبقاتی جنوب و شمال و توجه به عدالت هستند

مجید فراهانی در نطق پیش از دستور پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: تهران به عنوان جهانشهر ایرانی، اسلامی نیازمند توجه بیش از پیش به زندگی در دل این شهر است، شهر ما تهران ظرفیت‌های شناخته و ناشناخته بسیار دارد و به سرمایه‌های معنوی و مادی این شهر می‌توان تکیه کرد و امیدوار بود به آینده‌ای روشن برای تهران، تهران شهری است متعلق به همه شهروندان از جنوب شهری و حاشیه نشین تا دستفروش و کودکان کار و همه این شهروندان در تهران حق زندگی دارند و باید حقشان بر تهران و شهر توسط شورا و شهرداری ادا شود.

وی افزود: بنده به عنوان منتخب مردم خود را نماینده و متعهد و پاسخگو به همه مردم تهران از کارتن خواب تا کارآفرین می‌دانم و معتقدم تهران فقط یک یا چند منطقه خاص نیست، قلمرو زندگی همه ماست از مسگرآباد تا فرحزاد که باید زیرساخت‌ها و امکانات شایسته زندگی سرتاسر آن در دسترس باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهروندان تهرانی با انتخاب اعضای شورای شهر تهران در دوره جدید خواستار تغییر و بهبود زندگی و منزلت شهروندی در شهر هستند. شهروندانی که می‌خواهند بهتر زندگی کنند و شهر و شهرداری می‌خواهد که از فقر، فساد و تبعیض به دور باشند. شهروندانی که می‌خواهند حرمت و منزلت داشته باشند، شهروندانی که خواهان عدالت و برابری هستند و خواستار شفافیت، فساد ستیزی و قانون گرایی هستند. شهروندانی که می‌خواهند به آینده این شهر برای زندگی فرزندانشان مطمئن باشند و خواستار شایسته سالاری و ترجیح منافع ملی و شهری به جای منافع شخصی و جناحی هستند.

فراهانی ادامه داد: کارگران و کارمندان زحمت‌کش شهرداری مهمترین و ارزشمندترین سرمایه شهرداری هستند، دانش، تجربه و توان آنها در مسیر اداره امور شهر پشتوانه کارشناسی و اجرایی شورا و شهرداری است و امید داریم و معتقدم کارگران زحمتکش و کارمندان متعهد و متخصص در شالوده انسانی شهرداری فرصت تغییر در روند مدیریت شهر به شمار می‌آیند و خود را به پیگیری و نظارت بر شایسته سالاری مبارزه با فساد ساختار یافته و بهبود معیشت آنها متعهد می‌دانم. 

وی خطاب به شهردار تهران گفت: اگرچه تنگناها و مشکلات شهرداری فراوان است اما افق‌های آینده روشن و امیدبخش است و من توانمندی شما را در تقویت پایگاه اجتماعی شهرداری و پایبندی به عهد و پیمانی که شما و ما مردم بسته‌ایم می‌دانم. لازمه این پایبندی، وفاداری، راستگویی و امانتداری در برابر مردم است ظرفیت‌ها و امکانات، اموال و املاک شهرداری تنها بخشی از این امانت به شمار می‌آیند، امانت اصلی در تعیین و انتخاب مدیرانی شایسته، بدون کمترین شائبه در فساد و متعهد به شایسته سالاری و مشارکت شهروندان است.

عضو شورای شهر تهران افزود: آقای شهردار توصیه نمی‌کنم به عنوان عضو شورا و نماینده مردم مطالبه به حق آنها را به شما متذکر بشوم و از شما مطالبه و برحسن اجرای آن نظارت می‌کنم، شهروندان تهرانی انتظار تغییر در شهرداری دارند، این تغییر وابسته به تغییر نگرش و سیاستها در اداره شهر و مدیران مجری سیاست‌هاست، مردم خواهان شایسته سالاری، توجه به بکارگیری زنان و جوانان در امور و کاهش فاصله طبقاتی جنوب و شمال و توجه به عدالت و محرومیت زدایی از محلات محروم شهر هستند و توجه شما به این مطالبات گام نخست تغییر است و ضروری است به این انتظار مردم پاسخ مناسبی داده شود.

فراهانی اضافه کرد: رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای بهترین فرصت برای ایجاد جریان آزاد اطلاعات و شفاف نمودن فضای تصمیم گیری در اداره امور شهر توسط شورا و شهرداری هستند، دست یاری به سوی یکایک رسانه‌های مسئول و متعهد به اطلاع رسانی برای حفظ حقوق شهروندان و شهرداری دراز می‌کنم و از آنها می‌خواهم با نقد و بررسی اقدامات و فعالیت‌های شورا و شهرداری زمینه‌های قدم برداشتن در مسیر"تهران شهر زندگی" را برای من و همکارانم فراهم کنم.