ویتامینی که ضد سرطان است

موادغذایی سرشار از ویتامین B17 نیتریلوسید نامیده می شوند. این موادغذایی شامل دانه ها، غلات، مغزها، جوانه ها، غده ها، برگ ها و لوبیا ها است.

دانه ها

دانه زردآلو منبعی غنی از ویتامین B17 به حساب می آید. از دیگر دانه های میوه سرشار از ویتامین B17 می توان به هلو، آلو، دانه های موجود در گیلاس، آلوسیاه و شلیل اشاره کرد. دانه های کوچک موجود در سیب، انگور و انواع توت ها ازجمله توت فرنگی، رزبری، آقطی و تمشک حاوی مقدار بالایی از این ویتامین است.

غلات و مغزها

غلاتی مانند میلت، گندم سیاه، جو و کتان منابع خوبی از ویتامین B17 محسوب می شوند. مغزهایی مانند بادام تلخ، مغز بادام هندی و مغز ماکادمیا منابع خوبی از این ویتامین است.

جوانه ها و غده ها

جوانه بامبو منبعی غنی از ویتامین B17 به حساب می آید، درحالیکه یونجه، گاربانزو و جوانه ماش حاوی مقدار متوسطی از این ویتامین است.  غده ها مانند سیب زمینی هندی، سیب زمینی شیرین و مانیوک یا کاساوا مقدار خوبی از ویتامین B17 را برای بدن تامین می کنند.

برگ ها و لوبیا ها

برگ ها شامل یونجه، چغندر، اسفناج، شاهی آبی و اوکالیپتوس منبعی غنی از ویتامین B17 محسوب می شوند. لوبیاها نیز مانند نخود چشم سیاه، لوبیا سیاه، نخودفرنگی، لوبیا لیما، لوبیا قرمز و عدس منابع خوبی از این ویتامین است. برگ ها و لوبیاها ممکن است به عنوان قسمتی از بشقاب غذا یا در سوپ استفاده شود.

ملاحظات

دانه ها، غلات، مغزها، جوانه ها، غده ها و برگ ها علاوه بر ویتامین B17 حاوی سایر ویتامین ها، موادمعدنی، امگا ۳ و آنتی اکسیدان ها می باشند. همچنین کمبود این ویتامین در بدن باعث افزایش احتمال پیشرفت سرطان خواهد شد.