دولت موانع سرراه خیرین را مرتفع کند

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و اعضاء هیأت مدیره و قائم مقام و مسئولین مجمع خیرین سلامت کشور با اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند که در این دیدار ؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و معاون اجتماعی وزیر بهداشت حضور داشتند.

براین اساس حسینعلی شهریاری - دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: مرحوم حاج سید رضا نیری - بنیانگذار مجمع خیرین سلامت با تاسیس این سازمان مردم نهاد سبب انسجام و هدایت کمک‌های مردمی در حوزه بهداشت و درمان شدند و این اقدام سبب شد که خیرین در عرصه سلامت فعال تر شوند.

وی افزود: خیرین در این مدت 8 سال از زمان تاسیس این سازمان مردم نهاد بیش از 5 هزار میلیارد تومان به عرصه بهداشت و درمان کمک کردند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه مجمع خیرین سازمانی مردم نهادو غیرسیاسی است که در سراسر کشور فعالیت می‌کند، بیان کرد: شعبات استانی و شهرستانی مجمع خیرین سلامت در استانها ارائه خدمات شایانی توجهی داشته اند و با هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به جمع آوری و هدایت کمک‌های مردمی به عرصه سلامت اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خیرین سلامت مشکلاتی دارند که انتظار این است دولت موانع سرراه خیرین را مرتفع کند، تاکید کرد: مشکلاتی بر سر راه خیرین وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به معافیت‌های مالیاتی، عوارض گمرکی، تعرفه خدمات واحدهای بهداشتی درمانی و آموزش خیریه ای و عوارض شهرداری، حق انشعاب آب، برق، گاز اشاره کرد.

شهریاری گفت: مشکلات خیرین سلامت و موانع جلب مشارکت‌های مردمی طی نامه ای خدمت معاون اول رئیس جمهور تقدیم می‌شود.

همچنین سیدعباس پورهاشمی - قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور در این دیدار عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور بازوی مردمی وزارت بهداشت و درمان است و در حال حاضر مجامع خیرین در استانهای کشور در ساخت حدود 400 هزار مترمربع فضای بهداشتی از قبیل خانه بهداشت جامع روستایی و شهری مشارکت داشته اند.

در این دیدار اعضای هیئت مدیره مجمع دیدگاههای خود را بیان داشتند و سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت ضمن تجلیل از مرحوم نیری بنیانگذار مجمع خیرین سلامت کشور و اقدامات صورت گرفته در این مجمع نسبت به حل تعرفه‌های مراکز درمانی که مورد درخواست بود تاکید و عنوان کرد: خیرین در عرصه سلامت علاوه بر کمک‌های مادی کمک‌های فکری نیز دارند و در حوزه پیشگیری و بهداشت نیز فعال اند و حدود هشتاد هزار خیر در عرصه سلامت حضور دارند که علاوه بر آن بسیاری نیز گمنام است.