انتصاب سه مدیر ارشد وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده هاشمی

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در احکامی مریم حضرتی را به عنوان معاون پرستاری، ساره محمدی را به عنوان مشاور وزیر بهداشت در امور زنان و شهلا خسروی را به عنوان مشاور وزیر در امور مامایی منصوب کرد.

متن حکم معاون پرستاری جدید وزارت بهداشت به شرح زیر است:

سرکار خانم دکتر مریم حضرتی

استادیار محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شیراز

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده سرکارعالی،­ به موجب این ابلاغ به عنوان معاون پرستاری منصوب می­شوید.

از سرکارعالی انتظار دارم در چهارچوب اسناد بالادستی به ویژه سیاست­های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم توسعه و برنامه­های ارائه شده توسط این­جانب در صحن مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف زیر تمام همت و تلاش خود را به کار گیرید. بی شک استفاده از توان علمی و عملی دلسوزان اعضای تیم سلامت با نگاهی وسیع و عمیق می­تواند راهگشای آن معاونت باشد:

برنامه­ ریزی برای رفع کمبود نیروهای پرستاری در کوتاه ­مدت و درازمدت با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و منابع

تلاش در زمینه ارتقاء دانش و مهارت فارغ ­التحصیلان رشته پرستاری با همکاری معاونت آموزشی

برنامه­ ریزی برای بهبود مستمر خدمات مراقبت پرستاری

نظارت بر مراقبت­های پرستاری بخش دولتی، غیر دولتی و خصوصی

اهتمام به بسترسازی برای استفاده از فن ­آوری­ های روز در حرفه پرستاری

رسیدگی به کارکنان خدوم پرستاری در ابعاد معیشتی، فرهنگی و اجتماعی

اهتمام جدی به اخلاق حرفه­ای و مراقبت­های معنوی

امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون­مداری، اعتدال­گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

سوابق علمی و اجرایی معاون جدید پرستاری

مریم حضرتی درحال حاضر عضو هیأت علمى ورییس دانشکده پرستارى دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. وی فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری و کارشناسی ارشد آموزش پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکترای پرستاری سالمندی از خارج از کشور است.

فعالیت به عنوان پرستاربالینی، سرپرستار و 28 سال آموزش پرستاری به عنوان هیات علمی، معاون فرهنگی دانشجوئی دانشکده پرستاری شیراز از سال 94 و رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سال 95، برخی از سوابق علمی و اجرایی معاون جدید پرستاری وزارت بهداشت است.

مریم حضرتی علاوه بر سوابق اجرایى، علمی و پژوهشی در زمینه حرفه ای نیز فعالیت های گسترده وموفقى داشته است؛ عضویت در دو دوره هیات مدیره نظام پرستاری شیراز، عضویت دراولین و دومین دوره شورایعالی نظام پرستاری و عضویت در هیات بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی شیراز به مدت 10 سال از جمله این فعالیتهاست.

تقدیر از خدمات محمد میرزابیگی

وزیر بهداشت همچنین در پیامی از خدمات محمد میرزابیگی در مدت تصدی مسئولیت معاون پرستاری قدردانی کرد.

متن این پیام به شرح زیر است

برادر گرامی جناب آقای محمد میرزابیگی

خدمت­گزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش عطا می­فرماید. لذا بدین­وسیله از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته شما در مدت تصدی مسئولیت معاون پرستاری صمیمانه تشکر و قدردانی می­نمایم.

امید است همواره به عنوان یکی از نیروهای ارزشمند در نظام سلامت موفق و پیروز باشید.

متن حکم مشاور وزیر در امور زنان وزات بهداشت، درمان و آموزش به شرح زیر است:

سرکار خانم دکتر ساره محمدی

با توجه به تعهد، تخصص و شایستگی سرکارعالی­، به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور وزیر در امور زنان و خانواده منصوب می­شوید تا با رعایت ضوابط و مقررات قانونی انجام وظیفه نمائید.امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت قانون­مداری­، اعتدال­گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق و سرافراز باشید.

سوابق علمی و اجرایی مشاور وزیر در امور زنان

ساره محمدی متخصص قلب و عروق و فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی که دارای چندین مقاله پژوهشی در ISI و نیز PUB MED می باشد، پیش تر رییس بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و در حال حاضر نیز رییس اداره نظارت بر درمان معاونت درمان وزارت بهداشت می باشد.

متن حکم مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی به شرح زیر است:

سرکار خانم دکتر شهلا خسروی

عضو محترم هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران

با توجه به تعهد، تخصص و شایستگی سرکارعالی­، به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور وزیر در امور مامایی منصوب می­ شوید تا با رعایت ضوابط و مقررات قانونی انجام وظیفه نمائید.

امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت قانون­مداری­، اعتدال­گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق و سرافراز باشید.

شهلا خسروی دارای فوق لیسانس مامایی و دکترای بهداشت باروری است.

وزیر بهداشت همچنین با صدور پیامی از خدمات خانم دکتر تهرانیان در طول تصدی مسئولیت خود تقدیر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

سرکار خانم دکتر نجمه تهرانیان

خدمت گزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش عطا می فرماید. لذا بدین وسیله از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته شما در مدت تصدی مسئولیت مشاور وزیر در امور مامایی صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم. امید است همواره به عنوان یکی از نیروهای ارزشمند در نظام سلامت موفق و پیروز باشید.