عدم خروجی مناسب جلسات شورای شهر تهران

فردا(سه‌شنبه) شانزدهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در حالی برگزار می شود که اعضای شورا همچنان قرار است مشغول انتخاب نماینده برای مجامع خارج از شورا شوند و هیچ طرح و مصوبه ای در دستور کار خود ندارند.

در جلسه رسمی شورا که فردا به صورت عادی و علنی تشکیل می شود، اعضای شورای شهر با شروع جلسه طبق اعلام قبلی میزبان عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به منظور«ارائه  گزارش از روند فعالیت های اجرایی، آموزشی، فرهنگی و نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش تهران» خواهند بود.

پس از آن اعضا به انتخاب نماینده در مجامع ذیل می پردازند:

1- انتخاب یک نماینده در کارگروه «الزام شهرداری تهران به کمک به خسارت دیدگان حوادث طبیعی در شهر تهران
2- انتخاب دو نماینده جهت عضویت در شعب اول و دوم کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری
3- انتخاب یک نماینده جهت  عضویت در کمیسیون ماده 7 قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب بیست و دومین اجلاسیه عمومی شورای عالی استان ها

سپس اعضای شورای پنجم شهر تهران قرار است به  دو اعتراض پلاک ثبتی با توجه به کمیسیون ماده 7 آیین نامه اجرایی ماده (1) قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و گزارش کمیسیون معماری و شهرسازی رسیدگی کنند.

اعضای شورای پنجم فردا در جلسه شورا طرح و مصوبه ای ندارند، از این رو زهرا صدر اعظم نوری یکی از اعضای شورا در جلسه پانزدهم به دلیل اتمام دستورات جلسه قبل از پایان زمان رسمی آن خطاب به هیئت رئیسه پیشنهاد داد،  حدود 50 طرح از شورای چهارم شهر تهران مانده و تاکنون به آن‌ها رسیدگی نشده است. لذا بهتر است این طرح‌ها در دستور کار شورای پنجم شهر تهران قرار گیرد و بررسی شود.

گفتنی است، الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم در جلسه پانزدهم نسبت به عملکرد شورا و کیفیت آن معترض شده بود.